Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Миграция"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 48, п.к. 1202
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)982 3764
Факс: (02)982 01 63
Адрес на електронна поща: migration@mvr.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
Удостоверение за пътуване на лице без гражданство
Орган, който предоставя административната услуга – директорът на дирекция „Миграция“.
Звено за административно обслужване, приемащо документите и предоставящо информация за хода на преписката – Дирекция „Миграция“, бул. Кн.Мария Луиза 48, migration@mvr.bg, работно време от 08.30 до 17.30 ч., тел. 029822968.
Начин на заявяване на услугата – лично със заявление на гише в дирекция „Миграция“ или сектори/групи „Миграция“ при ОДМВР.
Срок на действие на документа – до 2 години.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата – горестоящият административен орган.
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата – по административен и съдебен ред. Индивидуалния административен акт може да бъде обжалван по реда на Административно процесуалния кодекс в 14 дневен срок от връчването му по административен ред пред по-горестоящия административен орган и по съдебен ред пред съответния Административен съд.
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата – migration@mvr.bg.
Начини на получаване на резултата от услугата лично на гише в дирекция „Миграция“ или сектори/групи „Миграция“ при ОДМВР.
Правно основание:
Чл. 59, ал.1, т.8 от Закон за българските лични документи
Удостоверение за пътуване зад граница на лице без гражданство се издава от органите на Министерството на вътрешните работи на чужденци със срок на валидност не по-малко от три месеца и не повече от две години;
Необходими документи:
- Заявление (разпечатва се на място);
- Документ за платена държавна такса – 50 лв. за обикновена услуга (до 30 дни) или 100 лв. при бърза услуга (до 10 дни).
- Фотокопие на персонализираната страница от националния паспорт - т.е. страницата, на която се намират снимката, основните лични данни за лицето, както и на страницата, на която е отбелязан срока на валидност на документа;
-Удостоверение за идентичност на лице с различни имена, издадено от общината, в чийто в картотечен регистър на населението е вписано лицето, в случай, че се налага;
Лицата без гражданство, установили се трайно и преимуществено в Република България, при подаване на заявлението, освен посочените по-горе документи, представят и удостоверение за идентичност на лице с различни имена, когато това е необходимо. Дирекция "Миграция" - МВР, и секторите/групите "Миграция" при ОДМВР извършват служебно справка в Национална база данни "Население" за удостоверяване на вписаните за лицето обстоятелства в регистъра на населението.
Закон за българските лични документи
Закон за чужденците в Република България
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 50.00 лв. / 25.56 €
За бърза услуга 100.00 лв. / 51.13 €
Такса в размер на 50 лв. съгласно чл. 48а, ал. 1 от Тарифа №4 за Таксите, които се събират в системата на МВР по Закона за държавните такси.
Таксата се заплаща в двоен размер (100 лв.), когато по искане на лицето услугата се извършва в срок до 10 работни дни.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път