Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансови и административни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9492 723, Телефоните са стационарни и са на цена за съответния абонаментен план за фиксирани номера., 949 27 60
Адрес на електронна поща: info@crc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Звеното за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Иницииране на услугатаПодаване на заявление за изменение и/или допълнение на разрешение за ползване на ограничен ресурс (по образец) и заплащане на административната такса. Заявлението е в зависимост от ресурса - радиочестотен спектър (вида на радиослужбата) или номерационен ресурс и от исканото изменение и/или допълнение. Искането за изменение и/или допълнение на разрешение трябва да е мотивирано.
Искане за намаляване на срока на действие на разрешението се подава преди изтичане на срока на разрешението. Искане за удължаване срока на действие на издаденото разрешение се подава в срок не по-кратък от 45 дни преди изтичане срока на действие на разрешението, в противен случай се приема, че предоставеният ограничен ресурс е свободен с изтичането на срока на действие на разрешението.
Разрешение за наземно аналогово радиоразпръскване се изменя и/или допълва след получаване на решение на Съвета за електронни медии.
Заявлението може да се подаде по един от следните начини:
- чрез пощенски оператор на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, с получател Комисията за регулиране на съобщенията;
- на място в деловодството на комисията на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6;
- по електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на НОИ.
Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Разглеждане на заявлениеКомисията проучва основателността на искането, преценява необходимостта от изменение и допълнение на разрешението и се произнася с решение.
При предоставяне на допълнителен индивидуално определен ограничен ресурс е необходимо да са налице кумулативно следните предпоставки:
- предприятието има доказана необходимост от такъв ресурс за разширяване, модернизиране и развитие на собствената електронна съобщителна мрежа, когато чрез нея осъществява обществени електронни съобщения;
- предприятието е използвало ефективно вече предоставения ограничен ресурс;
Комисията предоставя заявения допълнителен ограничен ресурс, като изменя и допълва съответното разрешение.
При разглеждане на искане за удължаване на срока се отчитат ползите за потребителите, необходимостта от насърчаване на конкуренцията и развитието на новите технологии и регулаторната политика за съответния ограничен ресурс.
Изменение и/или допълнение на разрешениеСлед приемането на решението за изменение и/или допълнение на разрешението за ползване на ограничен ресурс, комисията уведомява писмено заявителя в 3-дневен срок. В 14-дневен срок от получаването на уведомлението заявителят е необходимо да внесе по сметка на комисията дължимите такси.
Комисията предоставя готовия документ по начина, по който е посочен в заявлението. Начините са следните:
- на място на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6 в административната сграда на комисията;
- чрез "Български пощи" на точен адрес, като се изрази съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели. В този случай такса за пощенската услуга не се дължи;
- чрез куриерската служба на "Български пощи" на точен адрес, като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- чрез пощенски оператор, вписан в публичните регистри на КРС, на точен адрес като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване (изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП).
Закон за електронните съобщения
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.Таксата от 50 лв. е за разглеждане на заявление за изменение на разрешение, когато подаденото заявление е за изменение на срока на действие на разрешение, таксата е 30 лв. (за лицата, подали документи по електронен път, таксата се намалява с 20 на сто, като се закръглява към всеки пълен лев).
След решение на комисията се дължат:
- Еднократна административна такса без честотно планиране - 100 лв. или
- Еднократна административна такса с честотно планиране - изчисляема или
- Еднократна административна такса за изменение на срока на действие - 30 лв.
Дължимите такси са посочени в Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път