Предмет:
Процедурата регламентира условията и редът за издаване на Сертификат за имунизационно състояние за чужбина, Имунизационно свидетелство и извършването на препоръчителна имунизация в Имунизационен кабинет на РЗИ – Кюстендил.
Описание на услугата:
Въз основа на данните от имунизационния паспорт регионалните здравни инспекции издават свидетелство за имунизационно състояние.
Заявител:
Физически лица
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1796
От друго лице – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
Необходими документи:
1.Заявление по образец до Директора на РЗИ – Кюстендил;
2.Документ, удостоверяващ имунизационното състояние (имунизационен паспорт, лична амбулаторна карта, здравноосигурителна книжка);
3.Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
Заявлението се адресира до директора на РЗИ-Кюстендил. То може да се подава писмено или устно, като заявителят избира формата и начина на заявяване.
Заявлението и прилежащите документи се подават в Центъра за административно обслужване на Инспекцията, служител, ги регистрира под съответния за услугата номер в Административно информационната система „EVENTIS R7“ и насочва за резолюция по общия ред на вътрешния документооборот служебната преписка. С резолюция директора на дирекция „Надзор на заразните болести” (НЗБ), възлага изготвянето на служебната преписка на определен служител.
Служителят извършва проверка на подадените документи и наличната информация за имунизационния статус на лицето и при непълнота на поставените документи уведомява заявителя за това. Срокът за издаване на свидетелството спира да тече до представянето на липсващите документи. Непредставянето на изисканите документи, т.е. при липса на данни за имунизационното състояние на лицето, е налице основание за отказ за издаване на свидетелството.
При наличие на всички необходими документи експертът от дирекция НЗБ изготвя свидетелство въз основа на данните от документа за имунизационното състояние.
При заявяване издаването на Свидетелството за имунизационно състояние за чужбина, заявителят вписва в заявлението на латиница трите имена на лицето, за което се издава сертификата.
Мотивиран отказ за издаване на Свидетелството за имунизационно състояние за чужбина/ Имунизационно свидетелство: при непълноти в документацията, неотстранени в указан срок (липса на документ удостоверяващ имунизационното състояние) и/ или при несъответствие на постъпилите документи с нормативно установените изисквания (липса или непълни данни за лицето в документа удостоверяващ имунизационното състояние; липса или непълни данни за извършените имунизации/ реимунизации в документа удостоверяващ имунизационното състояние).
Свидетелството се изготвя като електронен документ за заявителя, и екземпляр от същия се прилага към преписката.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 4-то ниво - осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1796
интернет адрес за служебно заявяване: www.rzi-kn
Вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри