Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Ардино, гр. Ардино, град Ардино, ул. "Бели брези" №31, п.к. 6750
Код за междуселищно избиране: 03651
Телефон за връзка: 03651 4238 (в. 24, в.25, в.27)
Факс: 03651 4568
Адрес на електронна поща: ardino@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, С непрекъснат режим на работа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеПодава се заявление по образец.
ПроцедураСредства за идентификация и ниво на осигуреност
Ниво на осигуреност - високо;
Подаване на искане
Актът за смърт е официален писмен документ, в който по установения в Закона за гражданската регистрация ред длъжностното лице по гражданското състояние регистрира събитието смърт.
Актът за смърт се съставя въз основа на един от следните документи:
1. писмено съобщение за смърт по образец;
2. съдебно решение;
3. препис или извлечение от акт за смърт, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданското състояние;
Съставянето на акт за смърт без наличието на един от посочените документи е недопустимо.
Актът се съставя в общината или кметството на населеното място, в което е починало лицето.
Необходими документи
1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. съобщение за смърт
4. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване, придружено с необходимите документи за регистриране на акт за смърт от чужбина
5. документ за идентичност на имената – при необходимост
Издаване на препис-извлечение
Писменото съобщение за смърт незабавно се предоставя на длъжностното лице по гражданското състояние в общината, района, кметството или населеното място, на чиято територия е настъпило събитието.
Акт за смърт въз основа на съобщение за смърт се съставя не по-късно от 48 часа от настъпването на смъртта. В останалите случаи актът се съставя в срок 7 дни от датата на получаване на документа.
Чуждестранният акт за смърт се представя в оригинал, в общината по постоянния адрес на починалото лице.
Начини на получаване на услугата
Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
Закон за гражданската регистрация