Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Ардино, гр. Ардино, град Ардино, ул. "Бели брези" №31, п.к. 6750
Код за междуселищно избиране: 03651
Телефон за връзка: 03651 4238 (в. 24, в.25, в.27)
Факс: 03651 4568
Адрес на електронна поща: ardino@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, С непрекъснат режим на работа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеПодава се заявление по образец.
ПроцедураСредства за идентификация и ниво на осигуреност
Ниво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на искане
За доказване на семейно положение и съществуващо родство по права и съребрена линия се издава Удостоверение за съпруг/а и родствени връзки по образец.
В удостоверението се попълват всички данни, включени в образеца, за лицето, за което се отнася удостоверението, за съпруга/та и за всички живи и починали роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
Дата на раждане на съпруг/а или роднини се вписва в удостоверението само когато същите нямат ЕГН. При семейно положение "неженен/неомъжена", "разведен/а" или "вдовец/вдовица" не се вписват данни за съпруг/а.
В удостоверението могат да бъдат включени и роднини от друга степен, когато това е поискано от заявителя. Когато длъжностното лице не разполага с данни за някои от роднините, изисква служебно същите от съответната общинска администрация.
Заявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Ардино;
- по електронна поща на e-mail: ardino@abv.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи
1. искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване;
Начини на получаване на услугата
Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г., изм., бр. 69 от 11.09.2012 г., в сила от 11.09.2012 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 5 лв.
За бърза услуга 7.5 лв.
За експресна услуга 10 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път