Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Ардино, гр. Ардино, град Ардино, ул. "Бели брези" №31, п.к. 6750
Код за междуселищно избиране: 03651
Телефон за връзка: 03651 4238 (в. 24, в.25, в.27)
Факс: 03651 4568
Адрес на електронна поща: ardino@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, С непрекъснат режим на работа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявление Подава се заявление по образец.
ПроцедураСредства за идентификация и ниво на осигуреност
Ниво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на искане
От 21.12.1921 г. се въвеждат регистри за населението въз основа на сведения, които дават главите на домакинствата при общото преброяване на населението извършено на 31.12.1920 г. В регистъра се записват всички жители на общината, които имат постоянно местожителство в нея. Воденето на регистрите за населението /известни още като семейни регистри/ се възлага на градските и общински кметове. Тези регистри са се водили до въвеждане на Единната система по гражданска регистрация през 1977 г., когато лицата са получили ЕГН.
В регистрите за населението се записват поименно, с трите им имена, без съкращение /кръщелно име, презиме и фамилно име или прякор/, всички лица, без разлика на пол, възраст, народност и поданство, които имат постоянно местожителство в населеното място.
Системата ЕСГРАОН е създадена през 1977 година с анкетиране на всички български граждани и чужди граждани с постоянно пребиваване в страната. За всяко лице е съставен Личен Регистрационен Картон (ЛРК), който се съхранява в населеното място по постоянен адрес на лицето. Картотечните регистри за населението се състоят от ЛРК на лицата и се поддържат във всички общини и кметства в страната.
В регистрите на населението се вписват:
1. всички български граждани;
2.чужденците, които са: получили разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване в Република България; получили статут на бежанец или хуманитарен статут или на които е предоставено убежище в Република България.
Личният регистрационен картон се съставя и съхранява в общината или в кметството, в които е постоянният адрес на лицето.
Регистърът на населението в общината и кметството се състои от личен регистрационен картон на лицата, имащи или имали постоянен адрес в тази община.
Заверен препис от семеен регистър или копие от личен регистрационен картон се издава въз основа на регистъра на населението по последен постоянен адрес на лицето, за което се отнася.
Заявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Ардино;
- по електронна поща на e-mail: ardino@abv.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи
1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
4. документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице – при необходимост.
Начини на получаване на услугата
Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Закон за гражданската регистрация
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 2 лв.
За бърза услуга 3 лв.
За експресна услуга 4 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път