Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Ардино, гр. Ардино, град Ардино, ул. "Бели брези" №31, п.к. 6750
Код за междуселищно избиране: 03651
Телефон за връзка: 03651 4238 (в. 24, в.25, в.27)
Факс: 03651 4568
Адрес на електронна поща: ardino@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, С непрекъснат режим на работа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеПодава се заявление по образец.
ПроцедураСредства за идентификация и ниво на осигуреност
Ниво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на искане
Първото удостоверение, което се издава след съставянето на акта за раждане е оригинал, а всяко следващо е дубликат. Това се отразява в образеца, като вдясно над наименованието на всяко удостоверение се включва съответния текст "дубликат".
Удостоверението за раждане-дубликат се издава за втори и следващ път на следните лица: за които има съставен акт за раждане на територията на Община Ардино; на родените след 1999 г., чиито актове не се съхраняват в Община Ардино, се издават от Националния електронен регистър на актовете за раждане въз основа на електронните еквиваленти на актовете за раждане, подписани с квалифициран електронен подпис.
Длъжностното лице по гражданското състояние от всяка общинска администрация, както и консулското длъжностно лице в чужбина, може да издава дубликати на удостоверения за раждане въз основа на Националния електронен регистър на актовете за гражданско състояние въз основа на електронните еквиваленти на актовете за раждане, подписани с квалифициран електронен подпис.
Заявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Ардино;
- по електронна поща на e-mail: ardino@abv.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи
1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
Начини на получаване на услугата
Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Закон за гражданската регистрация
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 5 лв.
За бърза услуга 7.5 лв.
За експресна услуга 10 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път