Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Ардино, гр. Ардино, град Ардино, ул. "Бели брези" №31, п.к. 6750
Код за междуселищно избиране: 03651
Телефон за връзка: 03651 4238 (в. 24, в.25, в.27)
Факс: 03651 4568
Адрес на електронна поща: ardino@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, С непрекъснат режим на работа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на молбаПодава се молба, към която се прилагат набор от документи.
ПроцедураСредства за идентификация и ниво на осигуреност
Ниво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на искане
За установяване на българско гражданство по чл. 39 от закона за българското гражданство заинтересованото лице, чийто последен постоянен адрес (жителство) е бил на територията на Община Ардино, подава заявление по образец съгласно приложение № 5 от Наредба № 1 от 19.02.1999 г. за прилагане на Глава пета от Закона за българското гражданство.
Заинтересованото лице подава заявлението чрез общината по постоянния му адрес или чрез общината по местожителство или постоянен адрес преди напускане на страната с приложени към нея документи.
Към заявлението се прилагат:
1. препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане, издаден от съответния български или чуждестранен компетентен орган;
2. документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната;
3. актуална снимка паспортен формат - 2 бр.;
4. официален документ, удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена;
5. фотокопие на документ, удостоверяващ самоличността на молителя;
6. документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова;
7. препис от акт за смърт, ако лицето е починало;
8. удостоверение за наследници – при необходимост;
9. документ за внесена държавна такса.
Когато лицето е починало, заявлението се попълва и подписва от наследник, като се вписват данните на починалия.
Производството по комплектоване и проверка на документите към искане за установяване на българско гражданство започва с подаване на писмено искане по образец /предоставя се безплатно/ с приложени към него документи и заявление по образец.
Заявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Ардино;
- по електронна поща на e-mail: ardino@abv.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи
1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. заявление по образец съгласно приложение № 5 от Наредба № 1 от 19.02.1999 г. за прилагане на Глава пета от Закона за българското гражданство, придружено с необходимите документи
4. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
Начини на получаване на услугата
Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Закон за българското гражданство
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999г. за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 30 лв.
За бърза услуга 45 лв.
За експресна услуга 60 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой