Предмет:
Удостоверяване готовността на строежа за въвеждане в експлоатация по отношение на здравните норми и изисквания.
Издаване разрешение за ползване от държавна приемателна комисия за строеж.
Описание на услугата
Издаване на становище по готовността на строежите за въвеждането им в експлоатация. Процедурата регламентира реда, движението на документите и изпълнителите при издаване на становище за пригодността на строежите за въвеждането им в експлоатация по реда на ЗУТ, при поискване от физически, или юридически лица.
Заявител
Eднолични търговци, юридически и физически лица, които се явявят възложители/инвеститори на обект, който предстои да бъде въведен в експлоатация.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1338
От друго лице – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
Необходими документи:
1.Заявление по образец;
2. Разрешение за строеж на обекта;
3. Проектната документация по части;
4.Протокол от проведена 72-часова проба при експлоатационни условия;
5.Сертификати от осъществен лабораторен контрол от акредитирана лаборатория на свързаните с обекта фактори, имащи значение за здравето на хората;
6.Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
Заявлението и прилежащите документи се подават в центъра за административно обслужване на РЗИ Кюстендил, регистрират се под съответния за услугата номер в Административно информационната система „EVENTIS R7“ и се насочват за резолюция по общия ред на вътрешния документооборот.
В 14-дневен срок от подаване на заявлението служител от отдел ДЗКПБПЗ извършва оглед на обекта, изготвя становище и го докладва пред Експертния съвет по здравно-техническа експертиза на инспекцията. Комплектованата преписка и изготвеното становище като електронен документ след полагане на съответните подписи за изготвяне и съгласуване са насочва за подпис от директора на инспекцията.
Готовият документ се получава в центъра за административно обслужване на РЗИ - Кюстендил по начина, предварително посочен в подаденото заявление – в ЦАО-на хартия, заверено с печат „Вярно с електронно подписания документ“, срещу представена лична карта или нотариално заверено пълномощно. По същия ред - чрез лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя или по електронен път с електронен подпис.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 2-ро ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: www.rzi-kn в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1338
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри