Описание на услугата
Издаване на разрешение с цел извършване на фактически действия по пренасяне на покойници/тленни останки/урна извън територията на Република България.
Заявител:
Съпруг/съпруга, роднина или упълномощено от тях физическо или юридическо лице, което желае да се извърши транспортиране на покойник/тленни останки/ урна от територията на Република България в друга държава.
Когато заявлението се подава от погребална агенция, която не е регистрирана на територията на Република България, към заявлението се прилага и документ за актуална регистрация съгласно законодателството на съответната държава по регистрация.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1089
От друго лице – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
Необходими документи:
Заявление по образец, към което се прилагат:
1. копие на съобщение за смърт;
2. копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт;
3. копие на документ за самоличност на починалото лице;
4. копие на разрешение за кремация - когато е извършена такава;
5. копие на у достоверение, издадено от лекар със специалност "Съдебна медицина" - когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
6. пълномощно или копие на договор с погребална агенция - когато заявлението се подава от упълномощено лице;
7. документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
В срок от 24 часа от подаване на заявлението служител на РЗИ-Кюстендил извършва проверка за спазване на следните изисквания:
1.Пренасянето да се извършва в метален ковчег с филтрираща система, в плътен дървен ковчег, облицован отвътре с ламарина, или в плътно затворен транспортен контейнер.
2.При пренасянето на покойници в ковчези/контейнери, дъното на ковчега/контейнера да е покривто със стърготини или да е поставен абсорбиращ дюшек, който се посипва с прахообразен биоцид, разрешен за предоставяне на пазара по реда на Регламент (ЕС) № 528/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 22 май 2012 г. относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди или на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси, за продуктов тип
3 с доказано спороцидно действие, при спазване на условията на издаденото разрешение и на изискванията, посочени на етикета.
4.Ковчезите се затварят херметически и/или се запояват и се пломбират.
5.Когато се транспортират кремирани останки, те трябва да са защитени в подходящ за целта контейнер, чието съдържание трябва да е ясно идентифицирано.
6. Кабината на водача на транспортното средство да е отделено от товарния сектор чрез плътна преграда. Товарният сектор ежедневно да се почиства и дезинфекцира с биоцид, разрешен за предоставяне на пазара по реда на Регламент (ЕС) № 528/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 22 май 2012 г. относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди (ОВ, L 167, 27.06.2012 г.) или на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси, при спазване на условията на издаденото разрешение и на изискванията, посочени на етикета.
7.Транспортното средство да е оборудвано със средства за отчитане на температурата в товарния сектор.
8.В случаите, когато пренасянето изисква времетраене повече от два часа, наличие в транспортното средство за поддържане на температура в товарния сектор от 0 до 5 °C.
В срок от 24 часа от получаване на всички документи и извършване на проверката служителят, извършил проверката изготвя разрешение по образец, което се съгласува от директора на дирекция ОЗ, след което същото се подписва от директора на РЗИ-Кюстендил и се предоставя на центъра за административно обслужване за регистриране в деловодната АИС и връчване на заявителя.
Резултат от услугата: Разрешение за пренасяне на покойници (тленни останки/урна извън територията на Република България
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 4-то ниво - осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1089
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри