Предмет
Процедурата регламентира реда и условията за издаване на Удостоверение за недостатъчност на медицински специалисти по дадена медицинска специалност, удостоверяващо, че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни и лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.
Описание на услугата
Становището се формира въз основа на преценка за наличие на недостатъчност от специалисти в лечебните заведения за специализирана извънболнична помощ в област Кюстендил в зависимост от потребностите, съгласно Националната здравна карта.
Чрез издаването на Служебна бележка/Удостоверение за недостатъчност на медицинските специалисти по дадена медицинска специалност, че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.
Издаването на Удостоверение за недостатъчност дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение по чл. 9 или чл. 10 от ЗЛЗ и имат регистрирана индивидулна практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.
Заявител:
Директорът на Районна здравноосигурителна каса – Кюстендил
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/961?cP=1
Необходими документи:
Писмено искане от директора на РЗОК – Кюстендил адресирано до директора на РЗИ – Кюстендил за извършването на преценка за недостатъчност, съдържащо данни че лицето работи в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 от ЗЛЗ или лечебни заведения по чл. 10 от ЗЛЗ.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
Искането се регистрира в Автоматизираната информационна система (АИС)“ от служителите на ЦАО и ведно с приложенията се резолира за директора на дирекция „Медицински дейности“ (МД).
В 5-дневен срок от подаване на заявлението, назначена за целта комисия от дирекция МД извършва проверка на искането. При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено за необходимостта от допълване на преписката и се определя срок за отстраняването. Срокът за издаване на удостоверение за недостатъчност спира да тече от деня на уведомяването.
В този 5-дневен срок от подаване на заявлението/отстраняване на недостатъците по преписката, комисията изразява становище в зависимост от потребностите от медицинска помощ, съгласно предписанието на чл. 81, ал. 3 от ЗЛЗ – преценка за недостатъчност по ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗЛЗ се извършва в зависимост от потребностите от медицинска помощ, съгласно Националната здравна карта.
В 5-дневен срок от изготвяне и одобряване на становището на комисията от директора на РЗИ, служител от дирекция МД изготвя проект на удостоверение, относно наличието или липсата на недостатъчност от съответните специалисти и го съгласува с директора на дирекция МД.
Удостоверението се издава като електронен документ подписан електронно от директора на РЗИ – Кюстендил и в 14-дневен дневен срок от постъпване на искането се изпраща по служебен път на директора на РЗОК – Кюстендил.
Цялата служебна преписка се съхранява в дирекция „Медицински дейности”.
Права и задължения на регистрираните лица:
Издаването на удостоверение за недостатъчност дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 или лечебно заведение по чл. 10 от ЗЛЗ и имат регистрирана индивидуална практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 3-то ниво - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите.
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/961?cP=1
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: комплексна
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри