Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, пл.Свобода №6, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)812223
Факс: (082)820092
Адрес на електронна поща: governor@ruse.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  09:00 до  17:30, Обедна почивка 12:30-13:00 часа. Центъра за обслужване на граждани е с непрекъснато работно време от 09:00-17:30 часа.
 						 
						
						Заявяване на услугатаФормулярът за заявяване на услугата може да се изтегли от панел „Образци“, както и на интернет адрес:
https://ruse.egov.bg/wps/portal/district-ruse/administrative-services/admin-services
Подаване на заявление от заинтересовано лице или упълномощен представител:
•  По пощата на адрес: 7000 Русе, пл. Свобода № 6 или чрез лицензиран пощенски оператор;
 •  В Центъра за административно обслужване в ОА-Русе /Информационен център/;
 •  Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
 •  На електронни пощи: governor@ruse.egov.bg и delо@ruse.egov.bg;
 •  Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
 •  Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/oblastni%20administratsii/ - изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader/;
 •  Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация – КЕП
В случай на заявяване на услугата чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги или по електронна поща заявленията, както и всички приложени към тях документи, следва да бъдат подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП).
 										
																				
																				
											
											Заявление по образец
											
											Заявление по образец (образците на заявления за всяка услута са налични в секция образци на документи)
 
										 
										Изпълнение на услугатаПроцедура:
Проверка за редовност на искането и създаване на резултат
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередностите.
Експерт от дирекция АКРРДС подготвя екзекутивната документация за заверка като подпечатва всички графични и текстови материали с „Одобрявам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Русе. Отказ се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Пояснения: Услугата се предоставя в съответствие с правомощията на областен управител по ЗУТ на заявител, който е възложител на строежа. Предаването на екзекутивната документация се удостоверява с подпис и печат на областния управител, положен върху всички графични и текстови материали. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Русе. При установени съществени отклонения от издадените строителни книжа областният управител е длъжен да предприеме действия в съответствие с изискванията на чл. 175, ал. 3 от ЗУТ. Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация. Отказ се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
 Получаване на услугатаПолучаването на изготвения документ от заявителя на услугата или упълномощен представител се извършва по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
·   По пощата, на посочен от адресата адрес;
·   На ръка в Център за административно обслужване;
·   Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
·   По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
·   Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
·   Чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
 
						 
						
					    	
																	
											
											Закон за устройството на територията											
										 
																				
											
											Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители (приета с ПМС № 175 от 05.08.1998 г.)											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща таксаТаксата е в размер на 30 на сто от таксата по чл.28, ал.4, съгласно чл.28, ал.9 от Тарифа №14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители.
Банкова сметка на Областна администрация – Русе
ОББ АД – клон Русе;
BIC: UBBSBGSF
IBAN: BG85UBBS80023106111000
 Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път