Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, пл.Свобода №6, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)812223
Факс: (082)820092
Адрес на електронна поща: governor@ruse.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Обедна почивка 12:30-13:00 часа. Центъра за обслужване на граждани е с непрекъснато работно време от 09:00-17:30 часа.
Заявяване на услугатаФормулярът за заявяване на услугата може да се изтегли от панел „Образци“, както и на интернет адрес:
https://ruse.egov.bg/wps/portal/district-ruse/administrative-services/admin-services
Подаване на заявление от заинтересовано лице или упълномощен представител:
• По пощата на адрес: 7000 Русе, пл. Свобода № 6 или чрез лицензиран пощенски оператор;
• В Центъра за административно обслужване в ОА-Русе /Информационен център/;
• Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
• На електронни пощи: governor@ruse.egov.bg и delо@ruse.egov.bg;
• Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
• Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/oblastni%20administratsii/ - изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader/;
• Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация – КЕП
В случай на заявяване на услугата чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги или по електронна поща заявленията, както и всички приложени към тях документи, следва да бъдат подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Документ за собственост.
Документ за собственост, доказващ, че възложителят е:
- Собственикът на имота;
- Лицето, на което е учредено право на строеж в чужд имот;
-Лицето, което има правото да строи в чужд имот по силата на закон.
Заявление по образец
Заявление по образец (образците на заявления за всяка услута са налични в секция образци на документи)
Изпълнение на услугатаПроцедура:
Областният управител издава заповед за презаверяване на разрешението за строеж, която е неразделна част от същото. Презаверяването се вписва върху всички екземпляри на издаденото разрешение за строеж.
Проверка за редовност на искането
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. В случаите по чл. 153, ал. 2, т. 1 от ЗУТ се извършва служебна проверка за съответствие с предвижданията на действащия подробен устройствен план, както и с изискванията на влезли в сила административни актове по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон.
Създаване на резултат
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за презаверяване на разрешението за строеж, която се представя на областния управител за подпис. Изготвя се обявление за издадената заповед, което се изпраща за обнародване в „Държавен вестник“. В 7-дневен срок от издаването на заповедта РДНСК Русе се уведомява за издадения акт и се изпраща копие от него. Заповедта за презаверяване на разрешението за строеж се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени разрешения за строеж“. Влязлата в сила заповед се вписва върху всички екземпляри на издаденото разрешение за строеж. Копие от влязлата в сила заповед се изпраща до съответните общини. Отказ за презаверяване на разрешението за строеж се дава със заповед, която се съобщава на заинтересуваните лица по чл. 149, ал. 2 от ЗУТ по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Получаване на услугатаПолучаването на изготвения документ от заявителя на услугата или упълномощен представител се извършва по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· По пощата, на посочен от адресата адрес;
· На ръка в Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Закон за устройството на територията
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители (приета с ПМС № 175 от 05.08.1998 г.)
За услугата се заплаща таксаТаксата е в размер на 50 на сто от дължимата такса по чл.29, ал.1, ал.2 и ал.3, съгласно чл.29, ал.4 от Тарифа №14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управителил
Банкова сметка на Областна администрация – Русе
ОББ АД – клон Русе;
BIC: UBBSBGSF
IBAN: BG85UBBS80023106111000
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път