НАИМЕНОВАНИЕ НА УСЛУГАТА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ:
Регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Уникален идентификатор съгласно регистъра на услугите: 466
· Цел:
o Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за вписване в регистъра на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Враца, което е задължително условие за осъществяване на тези дейности.
· Предмет на услугата:
o Регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Враца, като задължително условие за осъществяване на тези дейности.
o Вписване в регистъра по чл.24, ал.2 от Закона за храните, поддържан на интернет страницата на Министерство на здравеопазването се изисква за извършване на производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
o Преди започване на дейността се вписват в регистър обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
Регистърът е публичен и съдържа:
Ø име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, от Закона за храните, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за ЕИП;
Ø вид и адрес на обекта;
Ø информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5 от Закона за храните;
Ø дата на започване на дейността;
Ø дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността.
ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ:
Закон за храните - чл. 26
УСЛУГАТА СЕ ПРЕДОСТАВЯ И КАТО ВЪТРЕШНО-АДМИНИСТРАТИВНА:
Не
ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ ИЗДАВАЩ ИНДИВИДУАЛЕН АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ/В СЛУЧАЙТЕ НА ВЪЗЛАГАНЕ-СЛУЖИТЕЛИТЕ, КОИТО ИЗДАВАТ ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ:
o Не се издава индивидуален акт, а се осъществява дейност по вписване в регистър
o Компетентен орган за вписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, предназначени за питейни цели, на територията на област Враца е Директорът на Регионална здравна инспекция – Враца. Изпълнители са здравни инспектори от Дирекция ОЗ, отдел ДЗК.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЦЕНТЪРА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО) И/ИЛИ ЗВЕНАТА, КОИТО КОНТАКТУВАТ С ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И ПРЕДОСТАВЯТ АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ:
Ø Адрес : гр. Враца, ул. „Черни Дрин“ № 2
Ø Работно време: от 8.30 до 17.00 часа
Ø Телефон за комуникация с потребителите: 92/62 63 77
Ø Електронен адрес за комуникация с потребителите: rzi@rzi-vratsa.com
СРОК ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ:
До 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им компетентния орган вписва в съответния регистър обекта за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ, НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
ЗАЯВИТЕЛ
o Бизнес оператор, който произвежда бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Враца.
Забележка: Заявлението може да се подаде и от упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно. В този случай към заявлението се прилага и копие от пълномощното.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
1. Заявление по образец, което съдържа най-малко:
- име и адрес, съответно наименование, седалище и адрес на управление на бизнес оператора и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентен документ за регистрация в друга държава – членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
- вид и адрес на обекта; номер и дата на влязло в сила разрешение за ползване по чл. 177, ал. 2 от Закона за устройство на територията – когато е приложимо;
- видове дейности, извършвани в обекта и свързаните с тях дейности – когато е приложимо;
- групи храни, включително подгрупи храни, които ще се произвеждат в обекта;
- брой подвижни, временни, преместваеми или открити обекти, включително автомати, използвани за целите на обработка и търговия с храни, когато е приложимо, както и адрес на съответните обекти;
- вид водоснабдяване в обекта и начин на отвеждане на отпадните води;
- данни за производствения капацитет – за обекти за производство и преработка на храни или данни за складов капацитет – за обекти за търговия;
- дата на започване на дейността, която не може да бъде по-рано от 14 дни от датата на подаване на заявлението;
- деклариране, че са изпълнени изискванията на Регламент (ЕО) № 852/2004;
- деклариране, че има разработен проект на система за управление на безопасността на храните, съизмерима с вида и размера на производството, която включва добри практики за производство, преработка и/или дистрибуция на храни, или постоянна процедура или процедури в съответствие с чл. 10, включително технологична документация или национални, утвърдени или браншови ръководства и стандарти за групите храни, които ще се произвеждат, преработват и/или дистрибутират в обекта.
2. Копие на:
а) удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл. 177, ал. 3 от Закона за устройство на територията – когато е приложимо;
б) издадено разрешение за строеж по чл. 41, ал. 1 от Закона за устройство на територията – за стопански и второстепенни постройки;
в) документ, който удостоверява, че обектът не подлежи на въвеждане в експлоатация – когато е приложимо;
3. Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта
4. Документ за платена такса
НАЧИН НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
o Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото уведомление може да се подаде по:
ü електронен път на адрес: rzi@rzi-vratsa.com
ü чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от РЗИ-Враца: https://edelivery.egov.bg/.
ü чрез лицензиран пощенски оператор на адрес п.к. 3000 гр. Враца, ул. „Черни Дрин“ № 2 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
ü в Център за административно обслужване на ул. „Черни Дрин“ № 2, етаж 1
o Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Центъра за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от Звеното за административно обслужване, което го е съставило.
ВЪТРЕШЕН ХОД НА ПРОЦЕДУРАТА
o Услугата „Регистрация на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води“ се стартира при подаване на заявление от бизнес оператор, който произвежда бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Враца.
o След приемане на документите, служител от Център за административно обслужване прави регистрация в деловодната система и ги представя на директора на РЗИ-Враца за резолюция.
o По служебен път заявлението от център за административно обслужване се предава на Директора на РЗИ - Враца, който резолира до Директора на Д ОЗ, което се отразява в единна автоматизирана информационна система за документооборот.
o Заявлението и приложените документи се предават ежедневно на Директора на Д ОЗ за резолюция до Началник отдел ДЗК, което се отразява в единна автоматизирана информационна система за документооборот.
o Началник отдел ДЗК определя прекия изпълнител и вписва резолюцията върху преписката, което се отразява в интегрираната информационна система за документооборот.
o Заявлението се проверява в срок до 5 работни дни от неговото подаване.
o При установяване на нередности РЗИ-Враца уведомява заявителя и определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца, като срокът по ал. 2, т. 11 на чл. 26 от Закона за храните (дата на започване на дейността) спира да тече.
o В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им, директора на РЗИ-Враца:
1. Издава заповед за пълен или частичен отказ за регистрация при не отстраняване на нередностите.
(При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за ЦАО и за прилагане към подадените документи за регистрация.)
Заповедта за пълен или частичен отказ за регистрация се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението .
2. Вписва в регистъра обекта за производство за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води за заявените дейности, като действието на регистрацията е безсрочно.
(В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите служителят вписва обекта в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.)
o В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство и преработка на храни, комисия, определена от директора на РЗИ-Враца, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания, съгласно Закона за храните.
o При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката, в зависимост от тежестта на нарушенията, се издава:
1. Предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
2. Заповед за спиране дейността на обекта (въз основа на писмено становище на комисията) - при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
o Бизнес операторът писмено уведомява РЗИ-Враца за отстраняване на несъответствието. В срок до 3 (три) работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или от уведомяването комисията представя на директора на РЗИ-Враца констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
· продължаване или спиране на дейността в обекта;
· възобновяване на дейността в обекта;
· заличаване на регистрацията на обекта.
o При становище на комисията за „Продължаване на дейността на обекта“ подаденото заявление с приложените документи, „Чек лист за извършване на официален контрол на обект за производство на бутилирана минерална, изворна или трапезна вода“, констативния протокол от проверката за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания и изготвения протокол за вписване на обекта в регистъра, се окомплектоват в досие и предават на определено длъжностно лице от отдел ДЗК за осигуряване на текущ здравен контрол.
o При становище на комисията за: „Спиране на дейността в обекта“, „Възобновяване на дейността в обекта“ и „Заличаване на регистрацията на обекта“: В 5-дневен срок от получаване на протокола компетентният орган (Директора на РЗИ-Враца) издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта.
o Заповедта се издава в 3 (три) екземпляра и се съобщава (връчва) на отговорното лице.
o Заповедта може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
o Определеният със заповед инспектор от отдел ДЗК вписва данните в регистъра и уведомява Министерство на здравеопазването, където се администрира Публичният регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води за направената промяна.
РЕЗУЛТАТ ОТ УСЛУГАТА
o Вписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
o Регистрация се извършва за неопределен срок. Действието на регистрацията се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата вписани в регистъра.
o Вписването в публичния регистър на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, поддържан от Министерство на здравеопазването, дава право на лицето, подало заявлението в РЗИ-Враца, да осъществява в обекта заявената дейност.
o Регистърът е публичен и съдържа:
1. име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, ал. 1, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство;
2. вид и адрес на обекта;
3. информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5;
4. дата на започване на дейността;
5. дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността.
o Публичен регистър:
https://www.mh.government.bg/bg/administrativni- uslugi/registri/ mineralni-i-izvorni- vodi/ naturalni-izvorni-bulgaria/
· Отказ за вписване в регистъра на обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи и/или при неизпълнение на предписаните мероприятия, съответния служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 (три) екземпляра – за заявителя, за ЦАО и за прилагане към подадените документи за регистрация (досието/преписката).
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ:
а) ниво на предоставяне на услугата: Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://www.rzi-vratsa.com/protseduri-i-blanki .
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi@rzi-vratsa.com
в) интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-vratsa.com.
г) вид на услугата (първична или комплексна), като, в случай че е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА РЕГИСТРАЦИЯТА:
Безсрочно
ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ НА УСЛУГАТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ВЪЗМОЖНОСТТА ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА КАРТОВИ ПЛАЩАНИЯ)
o Съгласно чл. 17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето. .За вписване в регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води се събира такса 30 лв.
o Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
Ø На гише в Центъра за административно обслужване - в брой;
Ø По банков път;
Ø На гише в Центъра за административно обслужване с банкова карта.
ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА:
Министър на здравеопазването
ОРГАН, ПРЕД КОЙТО СЕ ОБЖАЛВА ИНДИВИДУАЛЕН АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ:
Пред Административен съд-Враца
РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА:
Пред Административен съд - Враца в 14-дневен срок от съобщаване на заинтересованите лица за издаването на индивидуалния административен акт или в едномесечен срок от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе.
ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА И С ОБЛЕКЧАВАНЕ НА РЕЖИМА:
o https:/rzi@rzi-vratsa.com
ОБРАЗЦИ И ФОРМУЛЯРИ:
Заявление за регистрация на обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води;
Протокол за устно заявяване.