Предмет:
Класифициране на отпадъците, осигуряващо екологосъобразното им управление в съответствие със Закона за управление на отпадъците и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, с цел предотвратяване, намаляване или ограничаване вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда.
Условията и реда за издаване на Становище за класифициране на отпадъци.
Описание на услугата
Становище за класифициране на отпадъци от подгрупа 18-01 се издава за дейности при които се генерират опасни отпадъци. Дейностите по управление на отпадъците, включват събиране, транспортиране, временно съхраняване, обезвреждане на отпадъци. Класифицирането на отпадъците осигурява екологосъобразното им управление с цел да се предотврати, намали или ограничи вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда. След експертна оценка на отпадъците по видове и свойства, на база представена документация се извършва класификация на отпадъците чрез избор на шестцифрен код. Становище за класифициране на отпадъците се издава от РЗИ-Кюстендил и е елемент от набора документи, който се представя в Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) –София по служебен път.
Заявител:
Заявител на услугата е директорът на РИОСВ – София, който при подадено заявление от физически и юридически лица, които генерират отпадъци от хуманното здравеопазване при осъществяване на дейността, изисква служебно от директора на РЗИ - Кюстендил издаването на становище за класифициране на отпадъци.
Необходими документи:
Съгласно чл.7, ал.1, т.1 - 3 от Наредба № 2 от 23 юли 2014 г. за класификация на отпадъците РИОСВ-София изпраща по служебен път до РЗИ-Кюстендил искане за издаване на становище за класифициране на отпадъци с приложени следните документи:
-Попълнени работени листове за класифициране на отпадъците от подгрупа 18.01. (Приложение № 5 на Наредба № 2 от 23 юли 2014 г. за класификация на отпадъците), с определен шестцифрен код на отпадъка.
-Описание на технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът, източник и произход на отпадъка, състав и свойства на използваните при процеса суровини и материали;
-Информационни листове за безопасност на химичните вещества и смеси, използвани като изходни суровини за технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът, в съответствие с чл. 31 от Регламент (ЕО) № 1907/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно регистрацията, оценката, разрешаването и ограничаването на химикали (REACH), за създаване на Европейска агенция по химикалите, за изменение на Директива 1999/45/ЕО и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 793/93 на Съвета и Регламент (ЕО) № 1488/94 на Комисията, както и на Директива 76/769/ЕИО на Съвета и директиви 91/155/ЕИО, 93/67/ЕИО, 93/105/ЕО и 2000/21/ЕО на Комисията (обн., OB, специално българско издание, глава 13, том 60)
-Документ за платена такса.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/883
От друго лице – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
1.Заявлението за издаване на становището за класифициране на отпадъци се адресира до директора на РИОСВ – София.
2.В 3-дневен срок след постъпване на документите за класифициране на отпадъците от подгрупа 18 01 РИОСВ – София изпраща документите РЗИ - Кюстендил с искане за издаване на становище за класифициране на отпадъци. След приемане на документите, служителят от ЦАО извършва регистрация в Административната информационната система (АИС) ЕVENTIS R7 и ги насочва за резолюция по общия ред на документооборота в Инспекцията.
3.Служебната преписка се окомплектова с документ за платена такса.
4.В случаите, когато се касае за дейности по събиране и третиране на отпадъците на територията на лечебните и здравните заведения, служител от дирекция НЗБ извършва проверка относно спазването на изискванията на Наредба № 1/ 9.02.2015 г. за изискванията към дейностите по събиране и третиране на отпадъците на територията на лечебните и здравните заведения и едновременно с издаването на становището се издава и хигиенно заключение за спазване на Наредбата в случаите, когато такова заключение се изисква, но не е издадено до момента по искане на причинителя на отпадъците.
5.Служителят от дирекция НЗБ извършва експертна оценка на базата на представената документация.
6.Становището се изготвя като електронен документ в срок до 14 дни от получаване на документите и заплащане на таксата.
7.Готовият документ се изпраща на РИОСВ - София по служебен път.
8.Цялата служебна преписка и екземпляр от Становището за класифициране на отпадъците се съхранява в дирекция НЗБ.
Срок на действие на становището:до настъпила промяна на суровините и/ или технологичните процеси, която води до изменение на състава и свойствата на отпадъка.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 4-то ниво - осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/883
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: комплексна
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри