Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Канцелария"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 1, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9237 353, (02)9237 373, (02)9237 377, Телефонните номера са стационарни, на цената на един градски разговор.
Адрес на електронна поща: priemna@justice.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 18:30, В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на ЗАО "Канцелария" продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време. В ЗАО "Канцелария" се установява различен ред за ползване на почивките, така че да се осигури непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Първи етап: Подаване на молба-декларация за издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденец в Република БългарияЧуждестранни физически лица, които не са граждани на държава член на Европейския съюз и нямат постоянно пребиваване в Република България, имат право да извършват дейност с нестопанска цел на територията на Република България чрез юридическо лице с нестопанска цел в обществена полза.
Заявление (Молба-декларация по образец), което заедно с придружаващите го документи, се подава от чужденеца до Министерство на правосъдието чрез задграничното представителство на Република България в държавата по произход или последно местоживеене.
Към заявлението се прилагат следните документи на български език: подробен план за определяне предмета и целта на дейност за срока, за който се иска издаване на разрешение; документ, установяващ наличието на финансови средства за постигане целите на дейността; препис от решението на съда, ако има съдебна регистрация; свидетелство за съдимост; медицинско удостоверение; други документи, които се изискват по силата на нормативните актове, регламентиращи съответния вид дейност с нестопанска цел, ако такива са необходими; два броя снимки, размер 3 x 4, пълен фас, квитанция за платена държавна такса.
Документите, произхождащи от чужбина, се заверяват и легализират по съответния ред.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
Услугата не се предоставя по електронен път.
По електронен път се предоставя информация за административната услуга в т.ч. начин и място на заявяване, такса и срокове за предоставяне.
1) Ниво на предоставяне на услугата: Ниво I
2) Интернет адрес, на който се намира информация за услугата: https://mjs.bg/home/index/b106aa77-6e2e-41c9-b2b3-4b75d40415a5
3) Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://mjs.bg/home/index/30322d3b-9c34-4174-93ab-3f1fcf2f1d87
Формулярът не е електронен, изисква разпечатване.
4) Интернет адрес за служебно заявяване: Няма
5) Вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
6) Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга: Няма
Молба-декларация за издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденец в Република България (.pdf)
Втори етап: Получаване на издадено разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република БългарияИздаденото разрешение се получава лично или чрез пълномощник на адрес: Министерство на правосъдието, гр. София – 1040, ул. „Славянска” № 1.
При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор заверените документи се изпращат:
1) Като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка, като заявителят предварително трябва да е декларирал, че пощенските/куриерските разходи са за негова сметка, платими при получаването на пратката, и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
2) С международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към МП. Цената за пощенската услуга се заплаща от МП на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката.
Комуникацията с потребителите от 09:00 ч. до 17:30 ч. се извършва писмено, включително по електронен път, и устно, включително по телефон, както следва:
Телефон за контакти: +359 2 9237 426; +359 2 9237 301
Електронна поща: D_Milanova@justice.government.bg
Посочените телефони са стационарни, на цената на един градски разговор.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв.Таксата е в размер на 20 лева, внесени по банковата сметка на МП, като в основанието за плащане изрично да е упоменато „За издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република България“, IBAN: BG09BNBG 96613000173701, BIC: BNBGBGSD.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път