Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Канцелария"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 1, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9237 353, (02)9237 373, (02)9237 377, Телефонните номера са стационарни, на цената на един градски разговор.
Адрес на електронна поща: priemna@justice.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на ЗАО "Канцелария" продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време. В ЗАО "Канцелария" се установява различен ред за ползване на почивките, така че да се осигури непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Първи етап: Подаване на молба-декларация за издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденец в Република БългарияЧуждестранни физически лица, които не са граждани на държава член на Европейския съюз и нямат постоянно пребиваване в Република България, имат право да извършват дейност с нестопанска цел на територията на Република България чрез юридическо лице с нестопанска цел в обществена полза.
Заявление (Молба-декларация по образец), заедно с придружаващите го документи, се подава от чужденеца до Министерство на правосъдието чрез задграничното представителство на Република България в държавата по произход или последно местоживеене.
Към заявлението се прилагат следните документи на български език: подробен план за определяне предмета и целта на дейност за срока, за който се иска издаване на разрешение; документ, установяващ наличието на финансови средства за постигане целите на дейността; препис от решението на съда, ако има съдебна регистрация; свидетелство за съдимост; медицинско удостоверение; други документи, които се изискват по силата на нормативните актове, регламентиращи съответния вид дейност с нестопанска цел, ако такива са необходими; два броя снимки, размер 3 x 4, пълен фас, квитанция за платена държавна такса.
Документите, произхождащи от чужбина, се заверяват и легализират по съответния ред.
Срокът за извършване на услугата е eдномесечен, от получаване на всички документи и приключени съгласувателни процедури.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
Услугата не се предоставя по електронен път.
По електронен път се предоставя информация за административната услуга в т.ч. начин и място на заявяване, такса и срокове за предоставяне.
1) Ниво на предоставяне на услугата: Ниво I
2) Интернет адрес, на който се намира информация за услугата: https://mjs.bg/home/index/b106aa77-6e2e-41c9-b2b3-4b75d40415a5
3) Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://mjs.bg/home/index/b106aa77-6e2e-41c9-b2b3-4b75d40415a5
4) Интернет адрес за служебно заявяване: Няма
5) Вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
6) Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга: Няма
Втори етап: Получаване на издадено разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република БългарияИздаденото разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденец в Република България се получава на място в ЗАО „Канцелария“ лично или чрез пълномощник.
При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор заверените документи се изпращат:
1) Като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка, като заявителят предварително трябва да е декларирал, че пощенските/куриерските разходи са за негова сметка, платими при получаването на пратката, и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
2) С международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към МП. Цената за пощенската услуга се заплаща от МП на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката
Срокът на действие на издаденото разрешение е съобразно посочения в заявлението, но не повече от 12 месеца.
Органът пред който се обжалва отказа за издаване на разрешение е Административен съд по постоянен адрес или седалище на посочения в акта адресат, съответно адресати. При постоянен адрес или седалище в чужбина: Административен съд – гр. София.
Обжалването на отказа за издаване на разрешение е по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването.
Мълчаливият отказ – в едномесечен срок от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе.
Комуникацията с потребителите се извършва писмено, включително по електронен път, и устно, включително по телефон, както следва:
Телефон за контакти: +359 2 9237 426; +359 2 9237 301
Електронна поща: D_Milanova@justice.government.bg
Посочените телефони са стационарни, на цената на един градски разговор.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв.Таксата е в размер на 20 лева, внесени по банковата сметка на МП, като в основанието за плащане изрично да е упоменато „За издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република България“, IBAN: BG09BNBG 96613000173701, BIC: BNBGBGSD.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път