Предмет
Предоставяне на удостоверение за осигурителен стаж на лица работили в РЗИ – Кюстендил и/или в структури, чийто правоприемник е РЗИ - Кюстендил.
Предоставяне на информация за осигурителен стаж.
Описание на услугата
Осигурителния стаж на служители с вече прекратено служебно или трудово правоотношение, се установява освен с данните предоставяни периодично от осигурителя в Национална агенция за приходите или с трудова, служебна и осигурителна книжка, и с документ по утвърден образец (УП 3), издаден от осигурителя.
Заявител
Физическо лице работило в РЗИ - Кюстендил и/или в структури, чийто правоприемник е РЗИ - Кюстендил.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/vsichki%20administratsii/unificirani%20uslugi/2133?supplierId=regionalna%20zdravna%20inspektsia&cP=1
От друго лице – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
Необходими документи
Заявление по образец
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаването на индивидуалния административен акт:
Заявлението се подава по образец, адресирано до Директора на РЗИ – Кюстендил. След приемане на заявлението, служителят от ЦАО извършва регистрация в Административната информационната система (АИС) ЕVENTIS R7 и го насочва за резолюция по общия ред на документооборота в Инспекцията
Заявлението, съдържащо насочваща резолюция от Директора на РЗИ – Кюстендил се предоставя на главния секретар, който го насочва към директора на дирекция АПФСО., който го насочва към служител от дирекцията за извършване на проверки в наличните в инспекцията на документи (трудови досиета) за информация, удостоверяваща съдържащите се в заявлението искания.
При констатиране липса на необходимите факти и данни и неоснователност на подаденото заявление не се издава съответното удостоверение, като за това заявителят се уведомява писмено.
При констатиране наличие на необходимите факти и данни се издава в 14-дневен срок съответното удостоверение от предявяване на искането (подаване на заявлението).
Заявленията подадени устно се отразяват в протокол (по образец), съставен и подписан от длъжностното лице и от заявителя.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 2-ро ниво - Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/vsichki%20administratsii/unificirani%20uslugi/2133?supplierId=regionalna%20zdravna%20inspektsia&cP=1
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри