Нормативна уредба
· чл. 73, ал. 1 от Закона за здравето (обн. ДВ, бр. 70 от 10 август 2004 г.)
Цел на процедурата
Процедурата указва реда и условията за издаване на разрешение за разрушаване (демонтаж) на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сграда, конструкция, предприятие на територията на област Кърджали.
Осъществяване на процедурата
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт
Директорът на РЗИ-Кърджали.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи
Заявител
Физически или юридически лица.
Необходими документи
1. Заявление по образец
2. Документи, които следва да бъдат приложени, в зависимост от нормативните изисквания:
· План за работата, съдържащ конкретни мерки за осигуряване на здравето и безопасността на работниците и служителите на работното място;
· Списък на ангажираните работници и служители;
· Удостоверение за обучение на работниците и служителите.
Вътрешен ход на процедурата
Заявлението се адресира до директора на РЗИ–Кърджали. След приемане на документите главен специалист от центъра за административно обслужване, прави регистрация в деловодната система и ги представя на директор РЗИ за резолюция. Главният специалист, след и съобразно резолюцията на директор РЗИ, разпределя документите и ги предава на директор дирекция ОЗ за негова резолюция. Специалистът от дирекция ОЗ, в срок от два дни от постъпване на заявлението, прави проверка за пълнотата и съответствието на изискваните документи. В тридневен срок от подаване на заявлението директорът на РЗИ изпраща по служебен път документите за становище от Регионалната инспекция по околната среда и водите /РИОСВ/, на чиято територия се намира обектът за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали. РИОСВ дава становище в 14-дневен срок от датата на получаване на документите. В случай, че в определения срок в Регионалната здравна инспекция не постъпи становище, смята се, че РИОСВ съгласува представените документи без забележки. Директорът на РЗИ уведомява заявителя относно препоръките на Регионалната здравна инспекция и/или РИОСВ за промени в плана за работа. В съответствие с препоръките, в срок не по-късно от един месец от уведомяването му, заявителят е длъжен да представи коригирания план за работа в съответствие с препоръките. Разрешението за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали се издава от директора на Регионалната здравна инспекция в срок 5 дни от получаване на положително становище на РИОСВ или от получаване на коригирания план за работа. В случаите на неизпълнение на препоръките, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на разрешение. Подписаното разрешение се извежда в деловодната програма, като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице лично или чрез упълномощено лице, а вторият остава за досие в дирекция ОЗ. Разрешението може да бъде получено и чрез лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. То може да бъде изпратено и по електронен път с електронен подпис.
Срок за предоставяне
В срок до 30 дни (при условие, че са спазени здравните изисквания и са налице необходимите документи).
Начини на заявяване на услугата
· със заявление в центъра за административно обслужване – гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· устно в центъра за административно обслужване, за което служител съставя протокол;
· със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор – п.к. 6600 гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2; (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата.)
По електронен път:
· със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща на адрес – rzi.kj@rzi-kardjali.com;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата.
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт
Еднократно и до приключване на мероприятията по разрушаване или отстраняване.
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане
Такса: 125 лв., съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Обн. ДВ. бр. 83/2007г.).
Начини на плащане
· в брой в касата на центъра за административно обслужване на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· на ПОС терминал в центъра за административно обслужване на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· по банков път - банкова сметка на РЗИ-Кърджали:
IBAN: BG74SOMB91303150879901
BIC: SOMBBGSF
Общинска Банка - Филиал Кърджали.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата
Министър на здравеопазването.
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата
По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.
Начини на получаване на резултата от услугата
· на място – в центъра за административно обслужване на РЗИ-Кърджали, на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
· чрез лицензиран пощенски оператор на посочен адрес за кореспонденция;
· чрез куриер, за сметка на получателя;
· по електронен път с електронен подпис;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· в Системата за електронен обмен на съобщения.