Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Канцелария"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 1, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9237 353, (02)9237 373, (02)9237 377, Телефонните номера са стационарни, на цената на един градски разговор.
Адрес на електронна поща: priemna@justice.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 18:30, В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на ЗАО "Канцелария" продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време. В ЗАО "Канцелария" се установява различен ред за ползване на почивките, така че да се осигури непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Първи етап: Насрочване на изпит за придобиване на квалификация за синдикСъгласно Наредба № 3 от 27.06.2005 г. за реда за подбор, квалификация и контрол върху синдиците със заповед на министъра на правосъдието се обявява изпит за придобиване на квалификация за синдик. Изпитът се провежда съобразно разпоредбите в Наредбата.
Втори етап: Подаване на писмено заявление до министъра на правосъдието за участие в изпита за придобиване на квалификация за синдик.Лицата отговарящи на изискванията на чл. 655 от Търговския закон подават писмено заявление до министъра на правосъдието за участие в изпита за придобиване на квалификация за синдик.
Заявлението се депозира на място в ЦАО или чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. София 1040, ул. "Славянска" № 1.
Необходими документи за стартиране на услугата:
1) Копие от лична карта;
2) Нотариално заверено копие от диплом за завършено висше юридическо или икономическо образование;
3) Нотариално заверено копие от трудова или служебна книжка или удостоверение от последния работодател за трудовия стаж и заеманите длъжности, а за лицата със свободни професии – доказателство за регистрацията или за вписването им, удостоверяващи стаж по специалността не по-малко от 3 г.;
4) Автобиография;
5) Декларация за липсата на обстоятелствата по чл. 5, ал. 2, т. 6 и чл. 6, ал. 1, т. 4, 5 и 6 от Наредба № 3 от 27.06.2005 г. за реда за подбор, квалификация и контрол върху синдиците;
6) Документ за платена такса за участие в изпита в размер на 50 лв.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
Услугата не се предоставя по електронен път.
1) Ниво на предоставяне на услугата: Ниво I
2) Интернет адрес, на който се намира информация за услугата: https://mjs.bg/home/index/f0be54ac-1818-494e-8c87-a5a374b93328
3) Интернет адрес за служебно заявяване: Няма
4) Вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
5) Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга: Няма
Трети етап: Съставяне на списък на кандидатите с редовни документи и на кандидатите с нередовни документиПостъпилите заявления се разглеждат от комисия, назначена със заповед на министъра на правосъдието, която съставя списък на кандидатите с редовни документи, и на кандидатите с нередовни документи.
Списъкът се оповестява на мястото за обявяви в министерство на правосъдието и на сайта на министерството, в 7-дневен срок кандидатите могат да отстранят нередовностите.
Комуникацията с потребителите от 09:00 ч. до 17:30 ч. се извършва писмено, включително по електронен път, и устно, включително по телефон, както следва:
Телефон за контакти: +359 2 9237 342, +359 2 9237 359
Електронна поща: vsv@justice.government.bg
Посочените телефони са стационарни, на цената на един градски разговор.
Четвърти етап: Провеждане на писмен изпитДопуснатите кандидати се явяват на писмен изпит, след което изпитната комисията извършва проверка на писмените работи и класира кандидатите с оценка „издържал“ или „неиздържан“.
Пети етап: Провеждане на устен изпитИздържалите писмения изпит се допускат до устен изпит. Графикът за явяване на устния изпит се одобрява със заповед на министъра на правосъдието.
Издържалите и устния изпит за придобиване на квалификация за синдик, със заповед на министъра на правосъдието се включват в списъка на лицата, които могат да бъдат назначавани за синдици в производства по несъстоятелност по реда на Търговския закон. Списъкът съдържа трите имена на синдика, електронен адрес, адрес за контакт, телефон и специалност.
Заповедта се съобщава писмено на всеки от кандидатите на адреса посочен в заявлението, съгласно чл. 13, ал. 3 от Наредба № 3 от 27.06.2005 г. за реда за подбор, квалификация и контрол върху синдиците, и подлежи на обжалване по реда на АПК.
Влязлата в сила заповед се обнародва в Държавен вестник и се публикува на Единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“.
Кандидатите могат да обжалват заповедта в частта относно своето участие.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.На основание чл. 62м от Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерство на правосъдието, се дължи държавна такса в размер на 50 лв. Таксата е платима по банков път – IBAN: BG09BNBG96613000173701, BIC: BNBG BGSD, като в основанието за плащане изрично да е упоменато „За придобиване на квалификация синдик“.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път