Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Студентски, Студентски град, блок № 5, п.к. 1700
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)868 7583
Факс: (02)868 7014
Адрес на електронна поща: rajon@studentski-so.org
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на удостоверение за липса на съставен акт за гражданско състояние (акт за раждане, акт за смърт) Издаване на удостоверение за липса на съставен акт за гражданско състояние (акт за раждане, акт за смърт)
Необходими документи за предоставяне на услугата:
1. Заявление /по образец/;
2. Документ за самоличност и/или нотариално заверено изрично пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
3. Документ за платена такса.
Процедура по предоставяне на услугатаПроцедура по предоставяне на услугата:
- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в електронната система;
- Проверка на базите данни в информационната система;
- Проверка за извършено плащане по услугата;
- Изготвяне на удостоверението;
- Получаване на удостоверението по заявения начин.
Начини на заявяване на услугатаНачини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;- устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Средства за електронна идентификация и ниво на осигуреностСредства за електронна идентификация и ниво на осигуреност:
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация – Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Начини на получаване на резултата от услугатаНачини на получаване на резултата от услугата:
- Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
- По електронен път на електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г., изм., бр. 69 от 11.09.2012 г., в сила от 11.09.2012 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 7.00 лв. / 3.58 €
За бърза услуга 10.50 лв. / 5.37 €
За експресна услуга 14.00 лв. / 7.16 €
т.1.9.3 от Приложение 5 на НОАМТЦУПСО
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път