Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансови и административни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9492 723, Телефоните са стационарни и са на цена за съответния абонаментен план за фиксирани номера., 949 27 60
Адрес на електронна поща: info@crc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Звеното за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Иницииране на услугатаРазрешение за ползване на радиочестотен спектър може да бъде издадено при спазването на законовите изисквания, като хипотезите на издаване на разрешение са следните:
- след подаване на заявление (по образец);
- след проведен конкурс или търг - при необходимост от ограничаване броя на издаваните разрешения КРС може по своя инициатива или по инициатива на заинтересовано лице да обяви намерение да проведе конкурс или търг;
- след проведен конкурс от Съвета за електронни медии по реда на Закона за радиото и телевизията (отнася се за издаването на разрешение за наземно аналогово радиоразпръскване) - влязло в сила решение на Съвета за електронни медии за издаване на лицензия.
Заявлението може да се подаде по един от следните начини:
- чрез пощенски оператор на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, с получател Комисията за регулиране на съобщенията;
- на място в деловодството на комисията на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6;
- по електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП.
Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Разглеждане на документиСлед подадено заявление:
При липсващи и/или нередовни документи КРС уведомява писмено заявителя да отстрани непълнотите или нередовностите в 7-дневен срок от получаване на уведомлението. В случай че непълнотите или нередовностите не бъдат отстранени в посочения срок, заявлението не се разглежда.
Комисията приема решение за издаване на разрешение за ползване на радиочестотен спектър, в срок до 6 седмици от датата на получаване на заявлението или отстраняване на непълнотите, в случай че не се изисква международно координиране на радиочестотите и радиочестотните ленти, както и на техническите характеристики на радиосъоръженията, които ще ги ползват.
Когато е подадено заявление за ползване на радиочестотен спектър, което изисква международно координиране на радиочестотите и радиочестотните ленти, както и на техническите характеристики на радиосъоръженията, които ще ги ползват, КРС извършва това координиране в срок до 8 месеца от датата на подаване на заявлението, като уведомява заявителя за необходимостта от координиране в 7-дневен срок от подаване на заявлението. В случай че в международен акт, по който Република България е страна, е определен срок за координиране и този срок е по-дълъг от 8 месеца, процедурата по координиране се провежда в срока, определен в международния акт. След приключване на процедурата по координиране комисията в тридневен срок уведомява заявителя за резултата. В 14-дневен срок от получаване на уведомлението заявителят трябва да потвърди писмено желанието си за получаване на разрешението за ползване на радиочестотен спектър. В случай че заявителят потвърди желанието си в посочения срок, комисията в 14-дневен срок приема решение за издаване на разрешение за ползване на радиочестотен спектър.
След проведен конкурс или търг:
Конкурс се провежда, когато има необходимост от комплексна оценка за издаване на разрешение.
Търг се провежда в случаите, когато с оглед характера на осъществяването на обществени електронни съобщения от съществено значение е размерът на предложената тръжна цена.
За провеждането на конкурс или търг КРС определя експертна комисия. Експертната комисия в 7-дневен срок от приключване на работата си представя на КРС доклад за извършената работа и за резултатите от класирането, както и цялата документация по проведения конкурс или търг. В 14-дневен срок от получаване на документите КРС приема решение за издаване на разрешение на кандидата, спечелил конкурса или търга или за прекратяване на конкурса или търга, като не определя спечелил кандидат. В 14-дневен срок от влизането в сила на решението КРС издава разрешение на спечелилия конкурса или търга кандидат.
Подробна уредба на процедурата по издаване на разрешение за ползване на радиочестотен спектър, или позиции на геостационарната орбита, определени за Република България съгласно международни споразумения, след провеждане на конкурс или търг, се съдържа в чл. 89 - 105 от Закона за електронните съобщения.
След проведен конкурс от Съвета за електронни медии по реда на Закона за радиото и телевизията:
КРС уведомява спечелилия конкурса за необходимостта от представяне на уведомление по чл. 66, ал. 1 от Закона за електронните съобщения, както и за техническите характеристики, при условие, че няма да се изменят параметрите на радиостанцията, заложени в конкурсната процедура. КРС издава разрешение на предприятието, на което Съвета за електронни медии ще издаде лицензия.
Издаване на разрешениеСлед приемането на решението за издаване на разрешение за ползване на радиочестотен спектър, КРС уведомява писмено заявителя в 3-дневен срок. В 14-дневен срок от получаването на уведомлението заявителят внася по сметка на КРС дължимите такси.
Комисията предоставя готовия документ по начина, по който е посочен в заявлението. Начините са следните:
- на място на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6 в административната сграда на комисията;
- чрез "Български пощи" на точен адрес, като се изрази съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели. В този случай такса за пощенската услуга не се дължи;
- чрез куриерската служба на "Български пощи" на точен адрес, като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- чрез пощенски оператор, вписан в публичните регистри на КРС, на точен адрес като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване (изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП).
Издаването на разрешението се отразява в публичния регистър на лицата, които имат разрешения за ползване на ограничен ресурс.
Закон за електронните съобщения
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 80 лв.Таксата е за разглеждане на заявление за издаване на разрешение (за лицата, подали документи по електронен път, таксата се намалява с 20 на сто, като се закръглява към всеки пълен лев).
След решение на КРС се дължат:
1. Еднократна административна такса - изчисляема;
2. Годишна такса - изчисляема.
Дължимите такси са посочени в Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път