Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, п.к. 9600
Код за междуселищно избиране: 0579
Телефон за връзка: 070018708
Адрес на електронна поща: grao@balchik.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, почивка 30 минути, като е осигурено непрекъснатост на процеса за обслужване на гражданите
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкцииНачини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
Необходимите документи:
- Документ за собственост
- Виза за проектиране
- Инвестиционен проект по части: архитектура, конструкции, ВиК, ЕЛ, геодезия, геология, топлотехника, безопасност и здраве, озеленяване.
- Разрешение за строеж или акт за узаконяване на други сгради в парцела.
- Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл.142, ал.6 ЗУТ.
- Предварителни договори с експлоатационни дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура /или служебни бележки/.
- Положително становище на органите за пожарна и аварийна безопасност за строежи от първа, втора и трета категория.
- Специалните разрешителни /проекти за техническа инфраструктура трябва да бъдат съгласувани с Е.ОН, ВиК, БТК, Областно пътно управление/.
- При съсобствен имот искането да бъде попълнено от всички съсобственици или представен нотариално заверен договор на основание чл.183, ал.1 от ЗУТ за извършване на строеж
- Други
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
- Проверка (преглед) на попълненото заявление и приложените документи.
- Регистриране на заявление и предоставяне на клиента на входящ номер;
- Пренасочване на преписката към главния архитект;
- Изготвяне разрешение за строеж;
- Изготвяне на обявление за съобщаване на разрешението за строеж на заинтересованите лица (чл.149 от ЗУТ);
- 14 дни за обжалване на издаденото разрешение за строеж от заинтересованите лица;
- Получаване на разрешението за строеж по избран от заявителя начин.
Изготвяне съгласно Технологична карта одобрена от Кмета на Общината
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща таксаУслугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път