Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, п.к. 9600
Код за междуселищно избиране: 0579
Телефон за връзка: 070018708
Адрес на електронна поща: grao@balchik.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, почивка 30 минути, като е осигурено непрекъснатост на процеса за обслужване на гражданите
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
заявление- Заявление.
- Копие от документ за собственост /нотариален акт, договор за преотстъпено право на строеж и др./.
- Виза за проектиране.
- Инвестиционен проект по части: архитектура, конструкции, ВиК, ЕЛ, геодезия, геология, топлотехника, безопасност и здраве, озеленяване.
- Разрешение за строеж или акт за узаконяване на други сгради в парцела.
- Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите ,изготвена от съответното лице по чл.142, ал.6 от ЗУТ.
- Предварителни договори с експлоатационни дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура /или служебни бележки/.
- Положително становище на органите за пожарна и аварийна безопасност за строежи от първа, втора и трета категория.
- Специалните разрешителни /проекти за техническа инфраструктура трябва да бъдат съгласувани с Е.ОН, ВиК, БТК, Областно пътно управление/.
- При съсобствен имот искането да бъде попълнено от всички съсобственици или представен нотариално заверен договор на основание чл.183, ал.1 от ЗУТ за извършване на строеж.
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугатаПроцедура по предоставяне на услугата:
Проверка (преглед) на попълненото заявление и приложените документи.
Регистриране на заявлението и предоставяне на клиента на входящ номер;
Пренасочване на преписката към Гл.архитект;
Одобряване на инвестиционните проекти от гл.архитект;
Всички части на одобрените инвестиционни проекти се подпечатват с печата на общинската администрация,
Предоставяне на одобрения инвестиционен проект на заявителя срещу подпис.
Инструкции
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Изготвяне на удостоверението;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност (лична карта) и/или нотариално заверено пълномощно, когато заявлението се подава от лице, различно от собственика. /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Документ за собственост(по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Оригинална виза за проектиране по чл.140 от ЗУТ или цветно копие на ПУП, заверен „вярно с оригинала“.
Две копия от инвестиционен проект с обхват и съдържание, определени с Наредба №4 на МРРБ за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти на хартиен и електронен носител по части: Архитектура, СК, Ел., ВиК, Пожарна безопасност, Озеленяване, Геодезия, Геология, Енергийна ефективност, ОВК, ВОД, Пътна, Технология.
Оценка за съответствие на част ”Конструктивна” по чл.142, ал.10 от ЗУТ.
Комплексен доклад за оценка за съответствие по чл.142, ал. 6 от ЗУT.
Решение по оценка на въздействието в/у околната среда (при необходимост).
Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура.
Оценка за съответствие по чл.142, ал. 11 от ЗУТ.
Нотариално заверен договор по чл.183 ал.1 от ЗУТ при строителство в съсобствен имот.
Нотариално заверено съгласие от всички собственици и носители на ограничени вещни права в съседния поземлен имот при обекти на допълващо застрояване, които се разрешават при условията на чл.41, ал.2 от ЗУТ на граница между два имота, във връзка с чл.21, ал.4 от ЗУТ.
Положително становище на органите по пожарна безопасност за строежите от първа, втора и трета категория.
Технически паспорт на сградата (при реконструкция, основен ремонт, преустройство, надстрояване, промяна на предназначението и натоварванията).
Писмо на НИНКН за обекти недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителните им зони.
Документ за платена такса.
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща таксатакса според РЗП
Банкова сметка на Община Балчик: BG38 UNCR 9660 84 9750 3315
BIC код на УниКредит Булбанк: UNCRBGSF
Код на плащане: 44 80 01
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път