За да извършвате таксиметрови услуги Ви е необходимо разрешение за таксиметров превоз на пътници.
Таксиметровите превози на пътници се извършват от регистрирани превозвачи или от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка и с автомобили, оборудвани според нормативните разпоредби.
Допустим заявител:
Заинтересованото лице или упълномощен от него с нотариално заверено пълномощно представител.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за самоличност (за справка);
3. Нотариално заверено пълномощно – в случай, че услугата се заявява от упълномощено лице;
4. Удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз;
5. Карта за допълнителен преглед на лек таксиметров автомобил към протокол за периодичен преглед за техническа изправност - по служебен път;
6. Копия на удостоверенията “водач на лек таксиметров автомобил”.
7. Удостоверение, че лицето няма задължения за осигурителни вноски, освен когато са отсрочени или разсрочени по реда на Кодекса за социалното осигуряване - по служебен път;
8. Справка, че лицето няма задължения към НАП - по служебен път;
9. Справка, че данъчно задълженото лице, няма задължения - по служебен път.
Резултат от услугата и получаване:
В посочения срок, след приемане на заявлението заедно с приложените документи се проверяват от длъжностното лице. При редовни документи се издава Разрешение за таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите.
Начини на заявяване на услугата:
- със заявление на гише в Центъра за административно обслужване (село Кирково, ул."Дружба" №1, област Кърджали);
- през Портала на електронното управление (https://egov.bg); Системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Министерство на електронното управление, като модул на Портала на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
- със заявление (подписано с електронен подпис) по електронна поща: kirkovo@kirkovo.bg
- със заявление по пощата (до Адрес: 6884, село Кирково, ул. "Дружба" №1, област Кърджали);
- устно, на гише в Центъра за административно обслужване - служителят отразява искането в протокол, който се подписва от заявителя и служителя; Организациите подават искането си писмено;
Процедура по предоставяне:
Заявление се подава в Центъра за административно обслужване (ЦАО), с Адрес: село Кирково, ул. "Дружба" №1, област Кърджали, всеки работен ден от 8,00 до 17,00 ч., както и чрез гореописаните начини. Служителят регистрира заявената услуга в електронната система за документооборот. При получаване на разрешението е необходимо да заплатите такса за услугата. Резултата от услугата ще получите, съобразно посочения в заявлението начин.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а)интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2069
б)интернет адрес за служебно заявяване: kirkovo@kirkovo.bg
В)вид на услугата (първична или комплексна): първична;
г)ниво на осигуреност „ниско“ – средство за идентификация ПИК на НАП, ПИК на НОИ, УКД на НЗОК.
д)Начини на получаване на резултата от услугата:
- лично или чрез упълномощено лице на гише в Центъра за административно обслужване;
- чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
- по електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща или в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване;