І. Правно основание:
чл. 33 от Наредбата за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на Република България /обн. ДВ бр.85 от 20 октомври 2006г./
II. Характеристика
Цел:
Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика.
Предмет:
Международен сертификат за ваксинация или профилактика се издава за проведени имунизации и реимунизации на граждани, пътуващи за страни в които се изискват определени имунизации.
Дефиниция на основните понятия и институти, които се използват в настоящото описание на административната услуга
1. Международен сертификат за ваксинация или профилактика е унифициран документ, който се издава на лица, които пътуват за страни или райони с регистрирани заразни заболявания, за които се изисква задължителна или препоръчителна имунизация.
ІII. Процедура по издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика или сертификат за имунизационно състояние:
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт.
Директорът на Регионална здравна инспекция – Кърджали.
Заявител:
По желание на физически лица.
Нормативно установени изисквания, които трябва да бъдат изпълнени, за да бъде издаден международен сертификат за ваксинация или профилактика :
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ, удостоверяващ имунизационното състояние (имунизационен паспорт, лична амбулаторна карта, здравно-осигурителна книжка) с вписани имунизации и реимунизации до деня на издаване на сертификата. Документът трябва да е с подпис и печат от лекаря, извършил имунизациите и реимунизациите или лицето, извършило препис от тези документи. В случай, че лицето заяви желание за поставяне на място в РЗИ на препоръчителна имунизация, която му е необходима при пътуване към дестинации, изискващи ваксина за определено заболяване се използва документацията в РЗИ.
3. Документ за платена държавна такса.
Вътрешен ход на процедурата:
Лицата подават в центъра за административно обслужване (ЦАО) заявление по образец за издаване на международен сертификат за имунизации. Заявлението може да бъде подадено и устно, като в този случай служител от ЦАО попълва протокол за устно заявяване на услугата. Прилагат се и документите, описани по-горе.
След приемане на документите, служител от центъра за административно обслужване ги регистрира в деловодната информационна система и ги представя на директора на РЗИ или главния секретар за резолюция, който насочва преписката за разглеждане до директора на дирекция “Надзор на заразните болести“.
Директорът на дирекция НЗБ възлага с резолюция изпълнението на административната услуга на служител от дирекцията, който завежда заявлението в деня на получаването му в книга за издадени международни сертификати за имунизации, с вътрешен пореден номер, като вписва входящ № на заявлението, дата на подаване на заявлението, заявител.
Служителят, на когото е възложено изпълнението на административната услуга, извършва проверка на постъпилите документи за съответствие с нормативно установените изисквания – вписани три имена и дата на раждане на лицето в документите, удостоверяващи имунизационното му състояние и вписани данни за извършените имунизации и реимунизации (вид, дата на извършване, серия и номер на приложените биопродукти, подпис и печат на лекаря, извършил имунизациите и реимунизациите или на лицето, издало заверен препис от документите).
При заявяване извършването на препоръчителна имунизация на място в РЗИ-Кърджали се извършва първичен преглед на пациента и при липса на медицински противопоказания се извършва имунизацията след получено информирано съгласие от пациента, като същата се регистрира в Книга за регистрация на имунизациите и реимунизациите.
При съответствие на постъпилите документи с нормативно установените изисквания служителят изготвя международния сертификат /Приложение №4 към чл. 33, ал.1 от Наредба за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на Република България/ с имунизационния статус на английски и български език въз основа на данните от документа за имунизационното състояние и/ или на наличните в РЗИ-Кърджали данни за имунизационното състояние на лицето.
Сертификатът се изготвя в два екземпляра и се подписва от директора на РЗИ, като на единият от тях се подписва и служителят, който го е изготвил. Първият от екземплярите е за заявителя, а вторият екземпляр – за досие, съхраняващо се в дирекция НЗБ.
Отказ за издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика или сертификат за имунизационно състояние:
При неизтекъл срок на предходна имунизация или съществуващи противопоказания за имунизация, медицинското лице прави отказ за извършване на имунизация и издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика.
Резултат от процедурата:
Права и задължения на лицата:
Издаването на международен сертификат за ваксинация или профилактика дава право на лицето за пребиваване в страни за които се изискват определени задължителни имунизации.
Срок на валидност:
Международният сертификат за ваксинация или профилактика е с валидност до датата, посочена за всяка ваксина или профилактика.
Действия които трябва да се предприемат при изгубване или унищожаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика или сертификат за имунизационно състояние:
В случай на изгубване или унищожаване на международния сертификат за ваксинация или профилактика, РЗИ-Кърджали издава на лицето на нов документ, след заплащане на такса.
Такса:
За издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика - 33 лв., съгласно чл. 10 от Тарифата за таксите, които се събират от държавния здравен контрол по Закона за здравето.
Таксата можете да платите в брой или ПОС терминал в центъра за административно обслужване с адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2 или по банковата сметка на инспекцията:
IBAN: BG74SOMB91303150879901, ОБЩИНСКА БАНКА