Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2072 Нотариално удостоверяване на верността на преписи и извлечения от документи и книжа

      Когато в населеното място няма нотариус или районен съд, кметът на населеното място, което не е общински център, а ако е общински център – кметът, заместник-кметът, секретарят на общината, както и кметският наместник удостоверяват подписите на частни документи, които са едностранни актове и не подлежат на вписване.
  • На основание на:
    • Закон за нотариусите и нотариалната дейност (Загл. изм. - ДВ, бр. 123 от 1997 г.) - чл. 83
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет, заместник-кмет и секретар на община, кметове на кметства и кметски наместник
  • Срок за предоставяне:
    • Веднага
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Ограничения и условности:
    • Възможно е всяко лице, което държи съответен документ, да поиска удостоверяване верността на препис от документа (чл. 591, ал. 2 във вр. с чл. 589, ал. 1 ГПК). Не се изисква лицето да е страна по оригиналния документ или той да се отнася до него (например може да се поиска удостоверяване на препис от диплома за завършено образование на друго лице или на препис от договор, по който приносителят не е страна).
      Може да бъде поискан препис от официален или частен документ. Оригиналният частен документ не трябва да има добавяния или задрасквания, а официалният документ трябва да има съответно удостоверяване на поправките от органа, който го е издал, на местата, където има добавяне на текст, промяна или задраскване.
      Целта на това нотариално производство е да се докаже, че оригиналът на съответен документ съществува и че същият има съдържанието на преписа.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Русе, общ. Ветово, гр. Ветово, ул. Трети март №2, п.к. 7080
Код за междуселищно избиране: 08161
Телефон за връзка: (08161)2253, 0 800 900 44
Адрес на електронна поща: vetovo@vetovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Във всички звена, предоставящи административни услуги, е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване на физически и юридически лица. В работно време може да се свържете със служители в дирекцията на телефони: - 08161/22-53(централа) - телефонът е стационарен и обажданията към него се таксуват съгласно тарифния Ви план за обаждания към Йеттел България(Yettel); - 0 800 900 44(централа) - телефонът е безплатен.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане