Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Звено "Гражданска регистрация"
Адрес: обл. Русе, общ. Ветово, гр. Ветово, ул. Трети март №2, п.к. 7080
Код за междуселищно избиране: 08161
Телефон за връзка: (08161)2753, 0 800 900 44
Адрес на електронна поща: grao@vetovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, В звеното е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване. Работното време е всеки делничен ден с изключение на официалните празници. В работно време може да се свържете със служители в звеното на телефони: - 08161/27-53(директен) - телефонът е стационарен и обажданията към него се таксуват съгласно тарифния Ви план за обаждания към Йеттел България(Yettel); - 0 800 900 44(централа) - телефонът е безплатен.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугата:Подава се заявление по образец, съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Нарудба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци".
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/1997?mId=419&cP=1&q=1997
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване. Освен с квалифициран електронен подпис, регистрация в ССЕВ е възможна и с Персонален идентификационен код(ПИК) на НОИ на адрес: https://edelivery.egov.bg/
При електронно подаване на заявление, изпълнението на услугата започва след получаване на информация за извършено неотменимо плащане.
За да се възползвате от Системата за е-плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. С кода за плащане може да влезете на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането. Освен с кода, може да влезете и с притежаван КЕП.
Допустим заявител:Удостоверения се издават на лицата, за които се отнасят, на законните им представители, на техните наследници.
Удостоверения могат да се издават и на трети лица, когато са им необходими за изпълнение на техни законоустановени правомощия или когато същите са изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно от лицата по предходното изречение. Удостоверения се издават и по реда на Административнопроцесуалния кодекс, Гражданския процесуален кодекс и Наказателно-процесуалния кодекс.
Заявителят удостоверява самоличността си с документ за самоличност.
Заявител е лицето, за което се отнася удостоверението за настоящ адрес, а такива могат да са лицата, които са субекти на ЗГР и подлежат на регистрация в регистъра на населението, а именно:
(1) всички български граждани;
(2) чужденците, които са получили разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване в Република България;
(3) чужденците, които са получили статут на бежанец или хуманитарен статут или на които е предоставено убежище в Република България.
Заявител може да бъде и законният представител на лицето, за което се отнася удостоверението (родител, настойник, попечител) или лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно(чл. 5, ал. 2 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.).
Заявители могат да бъдат и трети лица, когато удостоверението е необходимо за изпълнение на техни законови правомощия, както и лице, което се е снабдило предварително с удостоверение от съдебен, досъдебен или административен орган по реда на чл. 186 от ГПК, чл. 133 от НПК или чл. 42 от АПК.
Заявител на услугата може да бъде и друга община (чл. 8 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.) - тогава се развива вътрешна административна услуга. Друга община е заявител, когато в регистъра на населението, с който разполага общинската администрация до която е подадено искането, не се съдържат всички необходими данни за издаване на исканото удостоверение. В тези случаи сезираното с искането длъжностното лице служебно изисква тези данни от общинската администрация, отговорна за тяхното поддържане.
Необходими документи:
- Искане(заявление) по образец;
- Документ за самоличност;
- Нотариално заверено изрично пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник;
- Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
В зависимост от качеството в което действа заявителят, се подават и някои от следните документи:
-
документ, удостоверяващ наличието на законното представителство;
-
съдебно удостоверение;
-
удостоверение от съда или досъдебен орган;
-
иницииращ документ/акт;
Резултат от услугата и получаване:Заявителят получава удостоверение за настоящ адрес.
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването начини:
- Лично от звеното за административно обслужване;
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
- По електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: www.vetovo.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване: grao@vetovo.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
д) средства за електронна идентификация при заявяване, заплащане и получаване на електронната услуга: квалифициран електронен подпис(КЕП).
e) ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: високо.
Допълнителна информация за заплащането на услугата:За да се възползвате от Системата за електронни плащания, разработена от Държавна агенция "Електронно управление" е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането. Освен с кода, може да влезете и с притежаван КЕП.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Обслужваща Община Ветово банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД
IBAN за такси за услуги: BG56 CECB 9790 8447 3339 00
Код за вид плащане(моля, задължително посочете в полето "Вид плащане" на платежното нареждане): 448007
Моля, с оглед бързото и безпроблемно обработване на плащането да посочите в "Основание за плащане" или в "Допълнителни пояснения" наименованието на заявената от Вас услуга и/или уникалния й регистров номер, според Ретистъра на услугите.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща таксаУслугата се предоставя само като експресна, в рамките на до 6 астрономически часа, като е определена такса от 4,00 лева.
Не се предоставя като обикновена или бърза услуга и не е определена такса за този вид услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път