Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт.
- чл. 4, ал. 3 и ал. 8 от Наредба № 15 от 27.06.2006 г. за здравните изисквания към лицата, работещи в детските заведения, специализираните институции за деца и възрастни, водоснабдителните обекти, предприятията, които произвеждат или търгуват с храни, бръснарските, фризьорските и козметичните салони.
- чл. 34 от Закон за здравето.
Характеристика:
Цел:
Да укаже реда и условията за заверката и регистрацията в РЗИ-Кърджали на личните здравни книжки на лицата, работещи в детски заведения, специализирани институции за деца и възрастни, водоснабдителни обекти, предприятия, които произвеждат или търгуват с храни, бръснарските, фризьорските и козметичните салони, съгласно Наредба № 15/27.06.2006 г.
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт.
Определени със заповед на директора на РЗИ длъжностни лица, които да извършват заверката на личните здравни книжки и да вписват заверените лични здравни книжки в регистъра.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи.
Заявители са лицата, работещи във:
- детските заведения (детски ясли и детски градини) и специализираните заведения за отглеждане, пребиваване и възпитание на деца;
- специализираните институции за възрастни;
- водоснабдителните съоръжения и обекти - помпени и пречиствателни станции, резервоари, хлораторни, водопроводни мрежи (отнася се за лицата, които при ремонтни и аварийни дейности имат пряк контакт с питейната вода) и санитарно-охранителни зони на водоизточниците;
- предприятията (обекти), които произвеждат и/или търгуват с храни;
- бръснарските, фризьорските и козметичните салони.
Необходими документи:
- Представяне на документ за самоличност (Само в случаите на заявяване на услугата чрез лицензиран пощенски оператор се изпраща копие от документа за самоличност, заверено с текст "Вярно с оригинала", трите имена, дата и подпис на заявителя);
- Здравна книжка с попълнена паспортна част, актуална снимка на заявителя и с вписани всички извършени задължителни медицински прегледи и изследвания, удостоверени чрез положени печати и подписи от съответните лечебни заведения и медицински специалисти, извършили прегледите и изследванията; заключение "допуска се на работа" от общопрактикуващ лекар или от лекар специалист по вътрешни болести от лечебно заведение за извънболнична помощ.
- Новите здравни книжки трябва да са по актуален образец към Наредба №15/2006 г.
- Документ за платена държавна такса.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявяването на услугата по заверяване и вписване в регистъра на личните здравни книжки се извършва чрез попълване на заявление съгласно приложение № 1а към чл.4, ал.4 от Наредба № 15 от 27.06.2006 г.
Заверяват се само здравни книжки с правилно и четливо попълнени данни и резултати от проведени предварителни медицински прегледи и изследвания.
Проверява се за пълнотата на изискуемите документи и на извършените и нанесени в ЛЗК прегледи и изследвания.
Резултатите от проведените предварителни медицински прегледи и изследвания трябва да са вписани в личната здравна книжка на лицето от медицинските специалисти, които са ги извършили, като за проведените изследвания се вписват дата и лабораторен номер и се полага печат на лечебното заведение, извършило изследването. За проведен тест Манту се вписва датата на поставяне на ППД туберкулин и датата на отчитане на теста и се полага печат на медицинския специалист, извършил изследването.
Необходимо е заключение за постъпване на работа - "допуска се на работа", което след извършване на всички предварителни медицински прегледи и изследвания се дава от общопрактикуващия лекар (ОПЛ) или от лекар специалист по вътрешни болести от лечебно заведение за извънболнична помощ, който поставя и своя универсален идентификационен номер и печат.
Заверяването на личните здравни книжки се извършва чрез поставяне на печат върху снимката и подпис на длъжностното лице, отговорно за заверката.
Заверените лични здравни книжки се вписват в регистър по чл. 11 от Наредба № 15 от 27.06.2006 г., който съдържа данни за лицето, на което е заверена ЛЗК (трите имена, ЕГН, месторабота и адрес на местоработата), както и УИН и фамилия на лекаря, дал заключението за постъпване на работа.
Заверената здравна книжка може да бъде получена на място в РЗИ-Кърджали от Центъра за административно обслужване или на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор, като изпращането е с наложен платеж за сметка на заявителя.
Отказ за заверка на ЛЗК:
При нередовност на извършените прегледи и/или изследвания.
Срок за предоставяне на услугата: При заявяване на услугата на място в РЗИ - в рамките на същия работен ден. При заявяване чрез лицензиран пощенски оператор - в рамките на 3 работни дена от получаването на отговарящи на изискванията заявление и придружаващи го документи.
Начини на заявяване на услугата.
- на място в центъра за административно обслужване - гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
- със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор – п.к 6600 гр. Кърджали, ул. „Ген. Вл. Стойчев“ №2 (в този случай се изпраща копие от документа за самоличност, заверено с текст "Вярно с оригинала", трите имена, дата и подпис на заявителя и здравна книжка с попълнена паспортна част, залепена актуална снимка на заявителя и с отразени извършени задължителни прегледи и изследвания, удостоверени чрез положени печати и подписи от съответните лечебни заведения и медицински специалисти, извършили прегледите и изследванията; заключение "допуска се на работа" от общопрактикуващ лекар или от лекар специалист по вътрешни болести от лечебно заведение за извънболнична помощ);
- услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в центъра за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЦАО, което го е съставило.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Книжката се регистрира еднократно – при издаване, а се заверява при издаване и при замяна на изцяло попълнената заверена книжка с нова.
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане.
За услугата се дължи такса в размер на 3 лв., на основание чл. 33 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето
За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6 лева.
Начини на плащане:
- в брой на касата в центъра за административно обслужване на РЗИ-Кърджали, на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
- на ПОС терминал в центъра за административно обслужване на РЗИ-Кърджали, на адрес: гр. Кърджали, ул. “Ген. Вл. Стойчев” № 2;
- по банков път - банкова сметка на РЗИ IBAN: BG74SOMB91303150879901, банка: Общинска Банка - клон Кърджали.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Директорът на РЗИ-Кърджали.