Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Устройство на територията"
Адрес: обл. Варна, общ. Аврен, с. Аврен, ул."Йордан Ноев" № 50, п.к. 9135
Код за междуселищно избиране: 05106
Телефон за връзка: 05106/2393, 2710, 2711
Адрес на електронна поща: ut@avren.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Непрекъсваем процес на обслужване
Преглед на заявлението и приложените документи
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Документ за самоличност (лична карта) и/или нотариално заверено пълномощно. /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Заявление по образец;
Документ за собственост(по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Виза за проектиране по чл. 140 от ЗУТ;
Становище на инженер – конструктор с указания за изпълнение на строежите по чл. 147, ал. 1, т.1,3,5,7 и 12 от ЗУТ;
Актуална скица;
Ситуационна скица за разполагане на строежа или съоръжението
Копие от действащ ПУП-ПРЗ, ПЗ, РУП, заверен за “вярно с оригинала”
Нотариално заверен договор по чл.183 ал.1 от ЗУТ при строителство в съсобствен имот.
Писмено нотариално съгласие от всички собственици и носители на ограничени вещни права в съседния поземлен имот при обекти на допълващо застрояване, които се разрешават при условията на чл.41, ал.2 от ЗУТ на граница между два имота, във връзка з чл.21, ал.4 от ЗУТ.
Документ за платена такса.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Проверка (преглед) на попълненото заявление и приложените документи;
Регистриране на заявлението към главния архитект;
Съгласуване от гл.архитект на становището на инженер – конструктор от гл.архитект;
Изготвяне на разрешението за строеж от гл.архитект;
Изготвяне на обявление за съобщаване на разрешението за строеж на заинтересованите лица (чл.149 от ЗУТ);
14 дни за обжалване на издаденото разрешение за строеж от заинтересованите лица;
Получаване на разрешението за строеж по избран от заявителя начин.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща такса
За услугата се заплащат такси, както следва:
За физически лица -5,00 лв./2,56 € на кв.м
За юридически лица - 6,00 лв./3,07 € на кв.м
Банкова сметка на община Аврен
Централна кооперативна банка" АД - клон Варна
IBAN: BG81 CECB 9790 8494 4512 00
BIC: CECBBGSF
Вид плащане: 44 80 01
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път