Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Европейски програми, общинска собственост, ТСУ и инфраструктура, икономически, социални дейности и устойчиво развитие"
Адрес: обл. София, общ. Пирдоп, гр. Пирдоп, град Пирдоп, площад Тодор Влайков №2, п.к. 2070
Код за междуселищно избиране: 07181
Телефон за връзка: (07181)5242
Факс: (07181)5701
Адрес на електронна поща: obshtina@pirdop.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, стандартно работно време - 8 часа, без прекъсване.
Изисквания, процедуриПрием на заявлението с приложените документи в ЦУИГ:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Удостоверение за актуална съдебна регистрация на лицето - орогинал или копия от документи, удостоверяващи, че юридическото лице има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност (по служебен път);
Удостоверение, че лицето не е в производство по ликвидация или несъстоятелност - оригинал или нотариално заверено копие (по слижебен път);
Справка за професионалната езикова квалификация на персонала в обекта - по образец;
Копия от документите, удостоверяващи професионалната и езикова квалификация на управителя на туристическия обект;
Формуляр за определяне на категорията - по образец;
Копия от документи за собственост на обекта;
Документ, удостоверяващ въвеждането в експлоатация на обекта;
Копие от договора за наем или друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
Платена такса за административната услуга.
2. Завеждане
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Отдел "ИДРР".
3. Разглеждане и произнасяне от ЕККТО
Разглеждане на заявлението и приложените документи.
Съответната ЕККТО разглежда заявленията и приложените към тях документи в 14-дневен срок от датата на постъпването им и след като констатира, че представените документи съответстват на изискванията се произнася по тях с мотивирано предложение до съответния категоризиращ орган или до оправомощено от него длъжностно лице да открие процедурата по категоризиране и издаде временно удостоверение за открита процедура по категоризиране.
В случай на констатирана непълнота или нередовност на преставените документи, съответната експертна комисия по катеогризация на туристическите обекти в срок от 10 работни дни от датата на заседанието писмено уведомява заявителя и определя 14-дневен срок от получаване на уведомлението за отстраняването им.
Ако в указания срок непълнотите и/или нередовностите не бъдат отстранени, съответният категоризиращ орган със заповед отказва определяне на вид и категория на обекта. Заповедта се изпраща на заявителя.
Временното удостоверение за открита проецедура по категоризиране е със срок на валидност - два месеца.
По решение на съответната ЕККТО се определя експертна работна група за проверка на място в обекта за съответствието му с изискванията за заявената категория.
За проверката се съставя констативен протокол, който съдържа предложение за определяне или отказ за определяне на вид и категория на туристическия обект.
Категоризиращият орган или оправомощеното от него длъжностно лице въз основа на предложението на ЕККТО в съответния срок определя вида и категорията на обекта и издава удостоверението за определена категория или със заповед мотивирано отказва определянето на категория
Категоризация на заведения за хранене и развлеченияНеобходими документи:
Съгласно чл. 129 от ЗТ лицето, което ще извършва ресторантьорство в заведения за хранене и развлечения или упълномощено от него лице, подава до съответния категоризиращ орган заявление-декларация за категоризиране. Заявлението-декларацията трябва да отговаря на следните изисквания:
1. в заявление-декларацията се декларират най-малко:
а) наименованието на лицето, както и името на местата за настаняване и на заведенията
за хранене и развлечения (с изписване с български и с латински букви), и адрес; телефон/факс и адрес на електронна поща, ако разполага с такива; в противен случай се изписват имената на
упълномощеното лице и неговите телефон/факс и адрес на електронна поща;
б) ЕИК и/или основанието, на което лицето има право по силата на друг закон да
извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава- членка на
Европейския съюз, и на държава- страна по Споразумението за Европейското икономическо
пространство, или на Конфедерация Швейцария;
в) че лицето не е в ликвидация - за лицата, които не са търговци;
г) професионалната и езиковата квалификация на персонала в обекта;
д) обстоятелства, свързани с образованието или с професионалната квалификация, стаж в
туризма и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект съгласно изискванията на наредбата по чл. 121, ал. 5;
е) (изм. - ДВ, бр. 17 от 2020 г.) че лицето има право да извършва дейност в обекта, като се
посочват индивидуализиращи данни за документа за ползване в зависимост от вида му, а когато документът за ползване подлежи на вписване, се посочват акт, том и година и службата по вписванията, в която е вписан;
2. Към заявление-декларацията се прилагат:
а) (изм. - ДВ, бр. 17 от 2020 г.) копие от документа за ползване на обекта, представляващ
място за настаняване, когато обектът не е собствен на заявителя и не подлежи на вписване;
б) (изм.- ДВ, бр. 17 от 2020 г.) изрично пълномощно, когато заявление-декларацията се
подава от пълномощник.
3. Заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация. Електронното изявление се смята за получено, ако от общината, потвърдят получаването му. Потвърждаване на получаването се извършва в срок до 5 работни дни.
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Адрес: гр. Пирдоп– П.К.2070, пл. „Тодор Влайков” №2
Телефон за връзка: 07181-5242
Работно време: , от 08:00 до 1700
За услугата се заплаща таксаТарифа за таксите , които се събират по Закона за туризма
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път