Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване, протокол, връзки с обществеността и инвестиции"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Красно село, бул. Пенчо Славейков 15а, партер, п.к. 1606
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 915 98 85, 915 98 82, /стационарен, цената на един разговор е според тарифния план на потребителя/
Адрес на електронна поща: bfsa@bfsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време e с променливи граници от 8,00 до 18,30 ч. с почивка 30 минути, която може да се ползва между 12,00 и 14,00 ч., и с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,30 ч.
Центъра за административно обслужване е с удължено и непрекъснато работно време от 8:00 ч. до 18:30 ч.
Подаване на документи
1.Заявление:
Притежателят на лиценз за търговия на дребно с ВМП подава заявление по образец при откриване на нов обект за търговия на дребно; при промени на наименование, седалище и адрес на управление на лицето, получило лиценз; адрес/местонахождение на аптеката; данните за управителя на аптеката; условията в обекта, в който се извършва дейността.
2.Документи, свързани с промяната;
3. Документ за платена такса (когато плащането не е извършено по електронен път).
При промяна на местонахождението на аптеката, условията в помещенията или откриване на нов обект комисия назначена от изпълнителния директор на БАБХ или оправомощеният от него директор на съответната ОДБХ извършва проверка на място и при установяване на нередности дава указания за отстраняването им. Изпълнителният директор на БАБХ или оправомощеното от него лице в едномесечен срок от подаване на заявлението преиздава лиценза и вписва промените в регистъра на издадените лицензи за търговия на дребно с ВМП.
Срокът спира да тече до изпълнение на указанията. В случаите когато заявителят не изпълни указанията на комисията в срок до 120 дни от датата на получаване на писменото уведомление, изпълнителният директор на БАБХ или оправомощеното от него лице със заповед прекратява процедурата по издаване на лиценз и писмено уведомява заявителя.
При промени на на наименование, седалище и адрес на управление на лицето, получило лиценз или данните за управителя на аптеката изпълнителният директор на БАБХ или оправомощеното от него лице в 14-дневен срок от подаване на заявлението вписва промените в регистъра и преиздава лиценза.
При заявяване на услугата по електронен път идентифицирането на заявителя е с квалифициран електронен подпис (КЕП).
КЕП е с ниво на осигуреност „високо“, съгласно чл. 8 от Регламент (ЕС) №910/2014 г.
За услугата се заплаща таксаЗа одобряване на промени в издаден лиценз за търговия на дребно с ВМП:
а) промяна на наименование, седалище и адрес на управление на притежателя на лиценз за търговия на дребно 50,00 лв.
б) промяна на адреса/местонахождението на обекта за търговия на дребно/аптеката или на условията в обекта 250,00
в) промяна на управителя на обекта за търговия на дребно/аптеката 25,00 лв.
г) за откриване на нов обект за търговия на дребно/аптека 250,00 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта