Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване, регистрация и гражданско състояние на населението"
Адрес: обл. Бургас, общ. Несебър, гр. Несебър, ул.Еделвайс №10, п.к. 8230
Код за междуселищно избиране: 0554
Телефон за връзка: (0554)29377
Адрес на електронна поща: d.nikolova@nesebar.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Обедна почивка от 12:00 до 13:00 ч.
Представя се документ удостоверяващ смърта Медицинско съобщение за смърт, издадено от здравното заведение, където е настъпила смъртта или от компетентно медицинско лице / подписано, езведено и подпечатано/, лична карта или паспорт на починалото лице
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Документ за самоличност (лична карта) на починалото лице;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/; /наследниците на починалото лице/;
Съобщение за смърт, издадено от компетентно медицинско лице;
Препис или извлечение от акт за смърт, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданското състояние;
Препис от акт за смърт по чл. 63 и 66 от Закона за гражданската регистрация.
Процедура по предоставяне на услугата:Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Длъжностното лице по гражданско състояние пристъпва към съставянето на акт за смърт, след като получи съобщение за смърт, не по-късно от 48 часа след като е настъпила смъртта, издадено от компетентно медицинско лице.
Въз основа на съставения акт за смърт, длъжностното лице по гражданско състояние издава препис-извлечение от акт за смърт и го връчва на заинтересованите лица;
Получаване на удостоверението за наследници по избран от заявителя начин.
Получаване-Документа се получава лично или чрез упълномощено лице от административното звено за обслужване /ЦАО/, фронт офис № 1, гише 1, находящо се на адрес гр. Несебър, ул. „Еделвайс“ № 10. или от съответното кметство по постоянен адрес ( ако е възможно).
- Чрез лицензиран пощенски оператор (Спиди, Еконт, БГ ПОЩИ) на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация