Предмет:
В регистъра на обектите с обществено предназначение се вписват посочените в таблицата групи обекти:
код Групи обекти с обществено предназначение
01. Централни водоизточници
02. Местни водоизточници
03. Минерални водоизточници
04. Водоснабдителни обекти, съоръжения за питейно-битово водоснабдяване
05. Плувни басейни
06. Плажове и места за къпане
07. Средства за подслон - вилни и туристически селища
08. Хотели, мотели и семейни хотели
09. Къмпинги и туристически хижи - туристически хижи, туристически учебни центрове и туристически спални
10. Места за настаняване - пансиони, общежития за възрастни, почивни станции, самостоятелни стаи, вили, къщи и бунгала
11. Спортни обекти - стадиони, спортни зали и игрални площадки
12. Фитнес- центрове и зали
13. Театри, киносалони, концертни зали и читалища
14. Компютърни и интернет зали
15. Игрални зали
16. Бръснарски, фризьорски и козметични салони, сауни, солариуми, ателиета за татуировки и поставяне на обици и други подобни изделия на различни части на тялото, СПА и уелнес центрове
17. Обществени бани и перални
18. Обществени тоалетни
19. Обекти за производство на козметични продукти
20. Обекти за съхраняване и търговия с козметични продукти
21. (Зал. - ДВ, бр. 14 от 2011 г., в сила от 15.02.2011 г.)
22. Железопътни гари, летища, пристанища, автогари, метростанции
23. (Зал. - ДВ, бр. 14 от 2011 г., в сила от 15.02.2011 г.)
24. Транспортни средства за обществен превоз - влакове, самолети, кораби, автобуси, трамваи, тролеи, метровлакове
25. Транспортни средства със специално предназначение - санитарни автомобили за превоз на болни
26. Транспортни средства със специално предназначение - автомобили за превоз на лекарства и консумативи в хуманната медицина
27. (изм. в Закона за здравето - ДВ, бр. 8 от 2011 г., в сила от 25.01.2011 г.)
28. Транспортни средства със специално предназначение - автомобили за превоз на тленни останки
29. Детски ясли и градини
30. Заведения за социални услуги за деца и ученици
31. Училища и висши училища
32. Ученически и студентски общежития
33. Школи - музикални, езикови, спортни, бази за детски и ученически отдих и туризъм и центрове за работа с деца
34. (Зал. - ДВ, бр. 61 от 2008 г.)
35. Обекти с източници на йонизиращи лъчения I степен
36. Обекти с източници на йонизиращи лъчения II степен
37. Обекти с източници на йонизиращи лъчения III степен
38. (Зал. - ДВ, бр. 61 от 2008 г.)
39. (Зал. - ДВ, бр. 61 от 2008 г.)
40. Селскостопански аптеки
41. Гробищни паркове
42. Специализирани институции за предоставяне на социални услуги - домове за деца, домове за възрастни хора с увреждания, социални учебно-професионални центрове, домове за стари хора, приюти и центрове за временно настаняване/по чл. 36, ал.3 от от Правилника за прилагане на ЗСП/
43. Оптики
44. Здравни кабинети
45. Обекти, в които се прилагат неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве
46. Обекти с излъчващи съоръжения, които са част от електронна съобщителна мрежа, като: базови и радиорелейни станции, радио- и телевизионни предаватели и ретранслатори, радиолокаторни и навигационни станции и други.
Тази процедура НЕ се прилага за следните обекти:
· лечебни заведения,
· предприятия за производство и търговия на едро с лекарства,
· аптеки,
· дрогерии,
· предприятия за производство, съхраняване и търговия с храни,
· обекти за обществено хранене.
Заявител:
Всяко физическо или юридическо лице, което открива обект с обществено предназначение на територията на област Габрово.
Необходими документи:
· Уведомление за откриване на обект с обществено предназначение по образец съгласно Приложение № 2 към чл. 2, ал. 1 от Наредба № 9 от 21 март 2005 г.-ДВ,бр.28-2005г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции с декларирано наличие на следните документи:
· за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава.
· лицензия и/или разрешение от Агенцията за ядрено регулиране, издадено по Закона за безопасно използване на ядрената енергия - (за обекти с източници на йонизиращи лъчения).
· Уведомление за промяна в данните и обстоятелствата вписани в регистъра на обекти с обществено предназначение, на основание чл. 10 от Наредба № 9 с приложени документи удостоверяващи промяната.
· Уведомление за извършване на дейност от обект с обществено предназначение - транспортно/и средство/а по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 3, ал. 1 от Наредба № 9 от 21 март 2005 г. за условията и реда за създаване и поддържане на публичен регистър на обектите с обществено предназначение, контролирани от регионалните здравни инспекции и декларирано наличие на следните документи:
· свидетелство за регистрация на транспортните средства.
· списък на транспортните средства включващ: вид, марка, модел, рег. №, място на домуване и извършвана дейност.
Вътрешен ход на процедурата:
Уведомлението за откриване на обект с обществено предназначение се подава в центъра за административно обслужване в РЗИ Габрово от физически и юридически лица в деня на откриване на обекта, съгласно чл. 36, ал. 1 от Закона за здравето. Уведомление се завежда в деловодната информационна система. От центъра за административно обслужване заявлението се предава на Директора на РЗИ Габрово, който го резолира до директора на дирекция по компетентност и връща преписката в Деловодството
В срок до 30 дни от подаване на уведомлението се извършва проверка в обекта, която има за цел да установи спазването на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето и за наличието на необходимите документи, което се отразява в протокол.
Вписването в електронен регистър се извършва в 14-дневен срок от извършване на проверката на обекта при условие, че са спазени здравните изисквания и са налице документите по чл. 2, ал. 2, съответно по чл. 3, ал. 3 от Наредба № 9. След вписване в регистъра подаденото уведомление с придружаващите го документи и протоколът от проверката се окомплектова в досие и се предават на длъжностно лице от компетентната дирекция за осигуряване на текущ контрол.
В случай на непълнота на документацията и/или несъответствие със здравните изисквания, установени при проверката, се издава предписание за отстраняването им. В 10 дневен срок от изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка в обекта. Ако са изпълнени предписаните мероприятия, обектът се вписва в регистъра по гореописания ред.
Когато не са изпълнени предписаните мероприятия, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за вписване, като в 14-дневен срок уведомява писмено лицето подало уведомлението. Мотивираният отказ е в 2 екземпляра - един за заявителя, на който се връчва лично или се изпраща с обратна разписка и един за компетентната дирекция. Процедурата по вписване в регистъра се прекратява и се издава заповед за спиране експлоатацията на обекта.
При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра, лицата, които упражняват дейността, са длъжни в 7-дневен срок от настъпването им да уведомят Директора на РЗИ Габрово за това, като представят съответните документи.
Когато промените не се отнасят до извършваната дейност в обекта, в 7-дневен срок настъпилите промени се вписват в регистъра;
Когато настъпилите промени се отнасят до извършваната дейност в обекта, в срок до 30 дни от уведомлението се извършва проверка за спазване на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето, и за наличие на документите, посочени в чл. 2, ал. 2, съответно в чл. 3, ал. 3 от Наредба № 9. В случай, че не се установят нарушения или несъответствия, промените се вписват в регистъра в 7-дневен срок. Ако се констатират нарушения или несъответствия се издава предписание за отстраняването им. В 10-дневен срок от изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка. При изпълнени препоръки се пристъпва към вписване в регистъра, при неизпълнени - директора на РЗИ Габрово прави мотивиран отказ за вписване и в 14-дневен срок уведомява писмено заявителя. Издава се заповед за спиране дейността на обекта.
Права и задължения на регистрираните лица:
Вписването в Регистъра на обектите с обществено предназначение, дава право на лицето, подало уведомлението в РЗИ Габрово, да осъществява в обекта видовете дейности, които са посочени в регистъра.
Всеки, който открие обект с обществено предназначение на територията на област Габрово е длъжен да уведоми за това РЗИ Габрово не по-късно от деня на започване на дейността.
При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра, лицата, които упражняват дейността в обекта, са длъжни в 7-дневен срок от настъпването им да уведомят Директора на РЗИ Габрово за това, като приложат съответния документ, удостоверяващ промяната
Срок за извършване на услугата:
Вписването в регистъра на обекти с обществено предназначение в зависимост от това дали има или не предписания и срокове за отстраняване се извършва в посочените по-горе срокове
Начини на заявяване на услугата:
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка
· По електронната поща
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
· Устно, при което се изготвя протокол по образец
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/healthcare/drugs-and-clinical-tests/60bcb0bd-897a-410d-a224-e0022ef548df
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
- ниво на предоставяне на услугата - III-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi-gbr.org
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начини на получаване на резултата от услугата:
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· По електронен път чрез електронна поща или ССЕВ;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка. Пощенските разходи по изпращане са за сметка на заявителя, платими при получаването.
· На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление