Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Център за административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Възраждане, пл. "Света Неделя" № 5
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 93 01 400
Адрес на електронна поща: delovodstvo@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 18:00, Звеното работи без прекъсване с граждани.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Какво е необходимо, за да ползвате услугата:Да сте физически и юридически лица, които желаят да бъде извършена заверка на документи, които ще се ползват в чужбина.
Министерството на здравеопазването заверява само документи, издадени от МЗ и второстепенни разпоредители с бюджет (ВРБ) към министъра на здравеопазването, след което получават Апостил от МВнР.
Подайте необходимите документи:
- Заявление по образец
- Документът, чиято заверка се иска в оригинал и заверен „Вярно с оригинала” от органът, който го е издал
- Документ за платена държавна такса
Вътрешен ходЗаявлението за заверка на документ с приложен към него документ за платена такса и документът, който ще се заверява се подават по пощата, чрез куриер, лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване /ЦАО/ към дирекция "Канцелария и административно обслужване".
Заявлението по т. 1 се регистрира в Автоматизираната информационна система за документооборот /АИС/ и се сканира заедно с приложената към него документация.
Документи издадени от министъра на здравеопазването или упълномощени от него лица се заверяват от служителите в Центъра за административно обслужване на дирекция "Канцелария и административно обслужване" след извършване на следните проверки:
3.1. за наличието на издаден такъв документ от министъра на здравеопазването или оправомощено от него лице. Проверката се извършва чрез справка в текущия архив на ЦАО и/или в учрежденския архив;
3.2. за наличието на документ за платена държавна такса, съгласно Тарифа №10 за таксите, които се събират в системата на Министерството на здравеопазването по Закона за държавните такси /в случай, че документът фигурира в тарифата/.
Дирекция "Канцелария и административно обслужване” създава и поддържа регистър с образци на подписите на ръководителите на второстепенните разпоредители с бюджет /ВРБ/ към министъра на здравеопазването. Дирекция „Стопански дейности и човешки ресурси” уведомява незабавно отдел „ЦАО” при промяна на ръководителите на ВРБ с оглед актуализиране на регистъра с образци на подписите.
При възникване на съмнение относно органа издал документа, чиято заверка се иска, или компетентността му да изготвя съответния документ, както и ако документът не е подписан от ръководителя на ВРБ, а от друго длъжностно лице, дирекция „Канцелария и административно обслужване” изпраща незабавно заявлението за становище на съответните ръководители на структурни звена в Министерството на здравеопазването, както следва:
5.1. до директора на дирекция „Лечебни дейности” – документи по чл. 27, ал. 1, т. 5, т.6, т. 7, т. 8 и т. 9 от Тарифа № 10 за таксите, които се събират в системата на Министерството на здравеопазването по Закона за държавните такси и всички други документи, които представляват медицинска документация и са издадени от второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на здравеопазването;
5.2. до директора на дирекция „Обществено здраве” – документи по чл. 27, ал. 1, т. 4, т. 10 и т. 12 букви „б”, „в” и „г” от Тарифа № 10 за таксите, които се събират в системата на Министерството на здравеопазването по Закона за държавните такси и всички други документи в областта на промоцията, превенцията и контрола на общественото здраве, които са издадени от второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на здравеопазването;
5.3. до директора на дирекция „Лекарствена политика” – документи по чл. 27, т. 12 буква „а” от Тарифа № 10 за таксите, които се събират в системата на Министерството на здравеопазването по Закона за държавните такси и всички други документи, свързани с лекарствени продукти, медицински изделия и наркотични вещества, които са издадени от второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на здравеопазването.
Заявленията и документацията към тях се предават по опис на лице от съответното структурно звено.
Ръководителите на структурни звена по т. 5 изразяват становище по заявлението в 5-дневен срок от регистрирането му в Министерството на здравеопазването.
Служителите от Центъра за административно обслужване, определени със заповед на министъра на здравеопазването и имащи спесимен в Министерството на външните работи, извършват заверка на документите чрез подпис и полагане на определения за това печат върху документа.
Завереният документ се връчва от служителите в ЗАО лично на заявителя или на упълномощено от него лице срещу подпис, който се полага на гърба на заявлението или се изпраща по пощата с обратна разписка, ако заявителят е изразил писмено желание да получи документа по пощата.
Завереният документ се сканира в АИС и заедно със заявлението се съхранява в текущия архив на Звеното за административно обслужване до предаването му за съхранение в архива.
Правилник за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа (Загл. изм. - ДВ, бр. 96 от 1982 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 3 лв.В Центъра за административно обслужване е обособено отделно гише – каса, на което могат да се извършват плащания по административни услуги в брой или чрез ПОС- терминал, с работно време от 09.00 часа до 17.00 часа
IBAN на Министерството на здравеопазването за плащане по банков път BG83 BNBG 9661 3000 1293 01
Съгласно чл. 27 от Тарифа № 10 за таксите, които се събират в системата на Министерството на здравеопазването по Закона за държавните такси.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта