Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2071 Издаване на удостоверение за декларирани данни

      Общината издава удостоверение за декларираните от заявителя данни за недвижими имоти и превозни средства.
      За новопостроените или придобитите по друг начин имоти се уведомява общината по местонахождението на имота, за облагане на собственика, съответно носителя на ограниченото вещно право, с годишен данък върху недвижимите имоти. Превозните средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България, се регистрират в съответната община за определяне на дължимия от собственика данък.
  • На основание на:
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 12, във връзка с; чл. 14; чл. 54
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 7 дни/3 дни/1 ден
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Валиден е към датата на издаване на документа
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Пряк ръководител
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • По - горестоящ административен орган
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • ·           Съгл. Чл. 92. от ДОПК (1) Отказът за издаване на документ може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му пред териториалния директор.       

      ·          (2) (Доп. - ДВ, бр. 14 от 2011 г., в сила от 15.02.2011 г.) Мълчаливият отказ може да се обжалва пред органа по ал. 1 в 14-дневен срок от изтичането на срока по чл. 90, ал. 1 или ал. 2.     

      ·         (3) Пред органа и в срока по ал. 1 може да се оспори и съдържанието на документ, който удостоверява факти с правно значение или в който се признава или отрича съществуването на права или задължения.

      ·          (4) Съдържанието на документа по ал. 3 може да се оспори пред органа по ал. 1 и от всяко заинтересовано лице в 14-дневен срок от узнаването му.

      ·         Съгл. Чл. 81. от АПК (1) Индивидуалните и общите административни актове могат да бъдат оспорени по административен ред пред непосредствено по-горестоящия административен орган.

      ·         (2) По административен ред може да се оспори и съдържанието на документ.

      ·         Форма на жалбата и протеста. Срок за оспорване

      ·         Съгл. Чл. 84. от АПК (1) Жалбата или протестът се подава в писмена форма чрез административния орган, чийто акт се оспорва, в 14-дневен срок от съобщаването му на заинтересованите лица и организации.

      (2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 77 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2025 г., в сила от 03.09.2025 г.) Мълчаливият отказ може да се оспори в двумесечен срок от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе. Когато на заинтересованите лица не е съобщено за образуването на производството, срокът за оспорване е шестмесечен от изтичането на срока за произнасяне.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Направление "ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, ул. Московска 33, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070017310
Факс: (02)029810653
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 19:30, Работно време на Център за информация и услуги на Столичната общинска администрация (Отдел "Деловодно обслужване, архив и ГРАО", дирекция ИОТ, Направление "Общинска администрация")
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане