Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Център за административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Възраждане, пл. "Света Неделя" № 5
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 93 01 400
Адрес на електронна поща: delovodstvo@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 18:00, Звеното работи без прекъсване с граждани.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Какво е необходимо, за да ползвате услугата:юридически и физически лица, регистрирани по Търговския закон
Необходими документи1. Заявление до министъра на здравеопазването с подпис и печат на лицето, създало службата.
2. Данни, съдържащи наименование, седалище, адрес и телефонен номер с подпис и печат на лицето, създало службата.
3. Копие от акта за съдебна регистрация или копие от друг документ за създаването на лицата по чл. 25, ал. 3 от ЗЗБУТ.
4. Договор между работодатели - за случаите по чл. 25, ал. 3, т. 1 от ЗЗБУТ.
5. Данни за единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от Търговския регистър или актуално удостоверение за вписване на лицата, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава
6. Списък на минималния състав на специалистите от службата по трудова медицина, утвърден и подпечатан от лицата, създаващи службата.
7.* Нотариално заверени копия на документи, удостоверяващи образованието, квалификацията и професионалния опит на специалистите:
За лицето с образователно-квалификационна степен “магистър” по медицина и с придобита специалност “трудова медицина” е необходимо да се представят следните документи:
а) нотариално заверена диплома за завършено висше образование по медицина;
б) нотариално заверено удостоверение/диплома за придобита специалност по ”трудова медицина”.
За лицето с висше образование по специалности от професионалните направления в областта на техническите науки и три години професионален опит в областта на безопасността и здравето при работа е необходимо да се представят следните документи:
а) нотариално заверена диплома за завършено висше техническо образование;
б) нотариално заверени официални документи за:
- трудов стаж;
- служебен стаж;
- осигурителен стаж;
- извършване на дейност в чужбина;
- длъжностни характеристики, заповеди и други, удостоверяващи три години професионален опит в областта на безопасността и здравето при работа.
За техническия изпълнител с образование не по-ниско от средно се представя:
- нотариално заверена диплома, от която да е видно, че лицето е с образование не по-ниско от средно.
*В случаите, когато е налице несъвпадение на имената на дадено лице (лична карта, диплома, трудова, книжка и др.) от състава на службата се представя Удостоверение за идентичност на лице с различни имена, издадено от съответната община.
Подават се нотариално заверени документи по т. 7 само за лицата, които са променени в минималния състав на службата по трудова медицина.
8. Декларации на лицата от минималния състав на службата по трудова медицина, че отговарят на изискванията на чл. 25б, ал. 3 от ЗЗБУТ.
9. Документ за платена такса в размер, определен с Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Вътрешен ход на процедурата1. Заявлението се подава в Центъра за административно обслужване (ЦАО) на МЗ и по служебен път се изпраща до дирекция “Здравен контрол”.
2. Заседанията на комисията за регистрация на службите по трудова медицина, създадена със заповед на министъра на здравеопазването, се свикват от нейният председател съобразно сроковете предвидени в чл. 25д, ал. 1 и 2 от ЗЗБУТ и се провеждат в Министерството на здравеопазването
3. Членовете на комисията извършват оценка на пълнотата на постъпилите в Министерството на здравеопазването документи за промяна на вписаните обстоятелства на регистрираните служби по трудова медицина и излизат със съответните решения за:
- издаване на удостоверение за промяна на вписаните обстоятелства
- изискване на допълнителни документи
- отказ за промяна на регистрация
Оценката се извършва по време на заседанията на комисията.
4. В срок до 5 дни от датата на проведеното заседание на комисията, техническото лице въз основа на взетите решения:
- изготвя проектите на удостоверенията за промяна на регистрация;
- изготвя проект на писмо до заявителя, което съдържа констатираните непълноти и нередовности на внесените документи и срок за тяхното отстраняване, който е не по- кратък от 14 дни, съгласно чл. 25 г, ал. 2 от ЗЗБУТ
- изготвя проект на мотивиран отказ за промяна на регистрация;
- изготвя проекти на придружителните писма, с които административните актове се изпращат до заявителите.
5. . Изготвените документи по т. 4 се съгласуват от председателя, и се предлагат за подпис на министъра на здравеопазването или упълномощено от него длъжностно лице.
6. Единият от екземплярите на документи по т. 4 се предава от длъжностно лице от ЦАО на заявителя:
- лично, срещу представяне на документ за самоличност или
- на упълномощено от заявителя лице, срещу представяне на нотариално заверено пълномощно, копие от което се прилага към оставащата за архивиране документация, или
- се изпраща по пощата с обратна разписка.
Промяната в регистрацията на службите по трудова медицина се отразява в публичния регистър на службите по трудова медицина, публикуван на страницата на Министерство на здравеопазването в интернет.
Закон за здравословни и безопасни условия на труд
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 227 лв.Заплащането в Звеното за административно обслужване на обособено отделно гише - каса, с работно време от 09.00 часа до 16.00 часа и
по банков път към съответната сметка на Министерството на здравеопазването в БНБ:
IBAN BG83 BNBG 9661 3000 1293 01
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта