Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Център за административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Възраждане, пл. "Света Неделя" № 5
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 93 01 400
Адрес на електронна поща: delovodstvo@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 18:00, Звеното работи без прекъсване с граждани.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Какво е необходима, за да ползвате услугата:Индивидуални практики за психиатрична помощ, групови практики за психиатрична помощ, медицински център или диагностично-консултативен център, в които работи лекар с призната специалност по психиатрия, център за психично здраве и лечебно заведение за болнична помощ, осъществяващо психиатрична помощ, лечебни заведения към местата за лишаване от свобода по чл. 130, ал. 1 от Закона за изпълнение на наказанията.
Необходими документи:Заявление по образец:
- Проект на програма за лечение с опиеви агонисти и агонисти-антагонисти на лица, зависими към опиоиди.
- План, индикатори и процедури за оценка на ефективността на програмата, изготвен по образец.
- Списък на персонала, изпълняващ програмата, копия от документи, доказващи квалификацията му, копия от трудови договори на персонала, както и времева ангажираност.
- Инструкция за извършването на дейностите с лекарствени продукти, съдържащи опиеви агонисти и агонисти-антагонисти, и начина на отчитането им.
- Документ, удостоверяващ осигуряването на заместник в случаите на отсъствие на ръководителя на програмата.
- Копие на договора за охрана с физическо или юридическо лице, притежаващо разрешение за осъществяване на частна охранителна дейност.
- Документ за платена държавна такса.
- Декларация, подписана от заявителя и търговец на едро на лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества, за изпълнение на доставките от страна на търговеца на едро всяка седмица.
- Декларация по образец, по чл. 19, ал. 1 от Закона за защита на личните данни.
Вътрешен ход на процедурата:Заявлението и изискваните към него документи се подават в съответната Регионална здравна инспекция, за извършване на проверка. В 15-дневен срок от постъпване на заявлението инспекторите по наркотичните вещества от РЗИ, на чиято територия ще се осъществява дейността, извършват проверка на място в лечебното заведение, кандидатстващо за разрешение, относно осигуряването на условия за спазване на изискванията на Наредба № 2/2012 г. и Наредба № 24/2004г. за утвърждаване на медицински стандарт ”Психиатрия”.
Регионалната здравна инспекция изпраща на НЦОЗА копие на заявлението и документите към него в 5-дневен срок от постъпването им за даване на становище относно тяхната пълнота и съответствието на проекта на програма с Наредба № 24 от 2004 г. за утвърждаване на медицински стандарт "Психиатрия".
В едноседмичен срок от изтичането на 15-дневния срок регионалната здравна инспекция изпраща в Министерството на здравеопазването заявлението, документите към него и протокол за извършената проверка със заключение относно съответствието на лечебното заведение с изискванията, а при установени несъответствия дава предписания на заявителя.
В 30-дневен срок от получаване на документите от РЗИ, НЦОЗА изпраща в Министерството на здравеопазването становище в което изразява съгласие/несъгласие за осъществяване на програмата за лечение на лица, зависими от наркотични вещества.
Заявлението, документите към него и протоколът от РЗИ се завеждат в Центъра за административно обслужване, предоставят се на дирекция „Лекарствена политика“ (Д ”ЛП”) и се разпределят на експерт от отдел ”Контрол на наркотичните вещества”, за изготвяне на становище.
Експертът проверява представеното заявление и изискваните документи. При констатиране на непълноти и несъответствия в подадените документи Д ”ЛП” изготвя писмено уведомление до заявителя и определя срок за отстраняването им.
Проектът на разрешението се изготвя и подписва от Д ”ЛП”, в срок до 70 календарни дни от датата на подаване на заявлението, от Д ”Правна”, в срок до 80 календарни дни от датата на подаване на заявлението. Проектът на разрешението се предоставя за подпис от министъра или оправомощен от него заместник-министър, в срок до 90 календарни дни от датата на подаване на заявлението.
Подписаното разрешение се подпечатва с гербов печат от служител на звено “Сигурност на информацията”, извежда се от служител на дирекция "Канцелария и административно обслужване” и се предоставя на служител от Центъра за административно обслужване на Министерството на здравеопазването.
Разрешението се връчва на заявителя от служител на Центъра за административно обслужване срещу представяне на лична карта или заверено пълномощно.
Резултати от процедурата:
- Програмата, получила разрешение, има право да осъществява лечение с агонисти и агонисти-антагонисти на лица, зависими към опиоиди, в съответствие с изискванията на Наредба № 2/2012 г. за условията и реда за осъществяване на програми за лечение с агонисти и агонисти-антагонисти на лица, зависими към опиоиди и Наредба № 24/2004 г. за утвърждаване на медицински стандарт ”Психиатрия”
- Срокът на валидност на подновеното разрешение за осъществяване на програма за лечение с агонисти и агонисти-антагонисти на лица, зависими към опиоиди, е две години.
При изгубване и унищожаване на разрешението, притежателят и е длъжен да уведоми Министерството на здравеопазването.
Закон за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 250 лв.В Центъра за административно обслужване е обособено отделно гише – каса, на което могат да се извършват плащания по административни услуги, с работно време от 09.00 часа до 17.00 часа
IBAN на Министерството на здравеопазването за плащане по банков път BG83 BNBG 9661 3000 1293 01
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта