Подава се заявление по образец.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци".
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в Центъра за административно обслужване.
2. Чрез Единен портал за електронни административни услуги на Министерство на „Електронното управление“
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Единен портал за електронни административни услуги на Министерство на „Електронното управление“ на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/1994
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате квалифициран електронен подпис и да сте регистриран/а в Системата за сигурно електронно връчване. Освен с квалифициран електронен подпис, регистрация в ССЕВ е възможна и с Персонален идентификационен код(ПИК) на НАП или на НОИ на адрес: https://edelivery.egov.bg/
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: delovodstvo@maglizh.bg
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Мъглиж: 6180, гр. Мъглиж, пл. "Трети март" №32.
5. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на гише в Центъра за административно обслужване. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в Центъра за административно обслужване в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
Допустим заявител:
Заинтересованото лице или упълномощен от него с нотариално заверено пълномощно представител.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за самоличност (за справка);
3. Нотариално заверено пълномощно – в случай, че услугата се заявява от упълномощено лице
4. Препис от съдебното решение или съответния акт, заверен по надлежния ред от чуждестранния орган, който го е издал;
5. Удостоверение от съответния съд, че решението е влязло в сила (ако става въпрос за съдебно решение) - при необходимост;
6. Декларация с нотариална заверка на подписа на лицето, с която декларира, че са спазени условията, посочени в чл. 117, т. 3 и т. 4 от КМЧП
7. Документ за идентичност на имената – при необходимост
* Забележка: Необходимо е всички документи да са легализирани или снабдени с “апостил” на държавата на издаването, както и с превод на български език, заверен от Министерството на външните работи.
Резултат от услугата и получаване:
След приемане на искането придружено с необходимите документи, юриста на общината извършва проверка на представените от чужбина документи дали отговарят на изискванията на чл.117 от КМЧП, оформени ли са съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа и следва ли да бъде признато чуждестранното решение. Длъжностното лице извършва справка в съответните регистри, компютърният им еквивалент - Национална база данни "Население".
Признаването на чуждестранното съдебно решение означава, че общината е приела, постановената с решението промяна в гражданското състояние на лицето и същата трябва да бъде отразена в регистрите по гражданско състояние и в регистрите на населението по реда определен в Закона за гражданската регистрация. Длъжностното лице по гражданско състояние пристъпва към вписване на промяната в съответните регистри само след изричната резолюция на кмета на общината, че решението се признава.
При спор относно условията за признаване на чуждестранното решение се прави мотивиран писмен отказ, изготвен от юриста и подписан от кмета на общината.
Резултатът от услугата може да получите по един от следните, посочени при заявяването, начини:
1. Лично от Центъра за административно обслужване;
2. Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3. По електронен път, на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) Ниво 3. Двустранна комуникация - заявяване и получаване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна персонална идентификация на потребителите.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/wcm/connect/86f30107-0aba-4a4a-a4b9-68907866c399/199401ZVLNv01.pdf?MOD=AJPERES&CVID=oo32bjK
в) интернет адрес за служебно заявяване: не приложимо;
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
д) средства за електронна идентификация при заявяване, заплащане и получаване на електронната услуга: квалифициран електронен подпис(КЕП).
e) ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: високо.