ПРАВНО ОСНОВАНИЕ:
чл. 26, ал. 14 и ал. 15 от Закона за храните (ДВ бр.52/2020 г., изм. ДВ бр. 85/2024 г.)
ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Директор на Регионална здравна инспекция – Кърджали.
ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
Предмет: Промяна във вписани обстоятелства по чл. 28, т. 1, т. 4 и т. 6 от Закона за храните на регистрирани обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води. Когато настъпи изменение, за да могат да извършват дейността си, бизнес операторите уведомяват за промяна в име или наименование, адрес на управление, единен идентификационен код; групи храни, вкл. и подгрупи храни, които ще се произвеждат, преработват и/или дистрибутират в обекта; брой подвижни, временни, преместваеми или открити обекти, включително автомати, използвани за целите на обработка и търговия с храни, когато е приложимо, както и адрес на съответните обекти; декларирани данни, че при производство на храни в обекта ще се влагат, съответно няма да се влагат, генетично модифицирани храни, съставки и добавки, произведени от генетично модифицирани организми (ГМО), включително компоненти на дадена съставка и вещества, които присъстват в крайния продукт, макар и в променена форма; начина на търговия с храни от разстояние, включително средствата за комуникация: електронен адрес, интернет страница, телефонен номер, пощенски адрес, електронна поща и други, които ще се използват-когато е приложимо.
Заявител: Всяко физическо или юридическо лице, открило обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Кърджали, подава в срок до три работни дни от настъпване на промяна уведомление до РЗИ - Кърджали, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
Необходими документи:
1. Уведомление по образец.
2. Копие на документи, удостоверяващи променените обстоятелства.
Вътрешен ход на процедурата:
След приемане на документите, служител в Център за административно обслужване на РЗИ – Кърджали прави регистрация в автоматизирана информационна система за документооборот и след резолюции на директора на РЗИ – Кърджали, на директора на дирекция ОЗ и началник отдел ЗК, преписката се предава на служител от отдел ЗК за проверка на документите и организация на процедурата.
При универсално правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника, се извършва промяна на вписаните обстоятелства по реда на чл. 26, ал. 14 и ал. 15 от Закона за храните.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация по реда на чл. 26, ал. 1 - ал. 15 от Закона за храните.
Лицата, регистрирали обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води са длъжни в 7-дневен срок от спиране на дейността в обекта, да подадат уведомление в РЗИ – Кърджали, в което посочват периода на спиране.
При промяна на периода на спиране на дейността или при възобновяване на дейността преди изтичането на периода на спиране бизнес операторът подава ново уведомление. Компетентният орган вписва промените в публичния регистър в срок до три работни дни от уведомяването.
Бизнес оператор не може да получи нова регистрация или одобрение за дейност по закона в случаите на заличаване на регистрация при:
1. груби или системни нарушения на закона и/или подзаконовите нормативни актове по прилагането му;
2. при системно възпрепятстване на дейността на контролните органи;
3. при неизпълнение на принудителна административна мярка, приложена по реда на Закона за управление на агрохранителната верига.
Срок за извършване на услугата:
В 7-дневен срок от уведомяването, компетентният орган вписва промяната в публичния регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
1. В Център за административно обслужване в РЗИ – Кърджали (гр. Кърджали, ул. „Ген. Вл. Стойчев № 2), като същото може да се внесе устно, след попълване от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.
2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ – Кърджали: rzi.kj@rzi-kardjali.com.
Към уведомлението се прилагат всички изискуеми документи.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 6600 гр. Кърджали, ул. „Ген. Вл. Стойчев“ № 2 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към уведомлението се прилагат всички изискуеми документи.
4. На профила на Регионална здравна инспекция – Кърджали (ЕИК 176030723), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към уведомлението се прилагат всички изискуеми документи.
СРОК НА ДЕЙСТВИЕ
Безсрочно до промяна в обстоятелствата.
ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИТЕ НА ПЛАЩАНЕ
На основание чл. 17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, приета с ПМС № 242/08.10.2007 г. (обн., ДВ, бр. 83 от 16.10.2007 г.).
За услугата се заплаща такса в размер на 30 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
- в брой или чрез ПОС терминално устройство - на гишето в ЦАО на инспекцията;
- по банков път (задължително се посочва основание за плащането /АУ-№ услугата/)
IBAN: BG74SOMB91303150879901, BIC: SOMBBGSF, Общинска банка - Филиал Кърджали.
ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА
Министър на здравеопазването.
РЕД, ВКЛ. СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА
Редът е определен в АПК, в 14-дневен срок от съобщаването на индивидуалния административен акт.
ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА
https://www.rzi-kardjali.com
НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Регистърът е публичен и се публикува на интернет страницата на Министерство на здравеопазването.
ОБРАЗЦИ И ФОРМУЛЯРИ
- Уведомление за вписване на промяна