Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Електронни системи и информационно управление"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Враня" 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02) 8130400
Адрес на електронна поща: priemna@szri.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаВсяко физическо или юридическо лице, което e открило обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област София-град, подава в срок до три работни дни от настъпване на промяна във вписаните обстоятелства по чл. 28, т. 1, 4 и 6 от Закона за храните уведомление по образец до СРЗИ, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
Процедурата се прилага и при правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника.
ЗаявителиПроизводителите (физически или юридически лица) на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЗаявителите подават „Заявление за промяна в данните и обстоятелствата, вписани в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води“ по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от осигуреното лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление.
Необходими документи1. Заявление по образец, в което се посочват име и адрес на лицето, съответно седалище, адрес на управление и код по БУЛСТАТ/ЕИК за лицата, регистрирани в Република България, а за лицата, регистрирани в друга държава - членка на Европейския съюз, или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - друг идентификационен код или номер, както и адрес на обекта;
2. Документ за платена държавна такса;
3. Копие на документи, удостоверяващи променените обстоятелства.
На служителя, приемащ уведомлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копия на документи, регламентирани в нормативна уредба, следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актПри приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване ги регистрира в Административна информационна система “EVENTIS R7” под съответен за услугата номер и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) на СРЗИ за резолюция. След резолюцията на директор на дирекция ОЗ към началник на отдел „Здравен контрол“, документът се насочва към определен в отдела служител за изпълнение.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация по реда на чл. 26, ал. 1 – 15 от Закона за храните.
При универсално правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника, се извършва промяна на вписаните обстоятелства по реда на чл. 26, ал. 14 и 15 от Закона за храните.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актВ зависимост от заявеното от заявителя в уведомлението желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – си приложено изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.На основание чл. 17б Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, се събира такса 30,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път