Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване и финансови дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Триадица, бул."Акад. Ив. Гешов" 15, п.к. 1431
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8953102
Факс: (02)02/8953157
Адрес на електронна поща: office@ncpr.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на администрацията на НСЦРЛП е от 9.00 до 17.30 ч., като се осигурява непрекъснато обслужване на потребителите на административни услуги.
В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на звеното продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ИзискванияЗаявител за изключване на лекарствен продукт от ПЛС е притежателят на разрешението за употреба или упълномощен негов представител (чл. 32, ал. 1 от НУПРРРЦЛП).
Заявлението се подава по електронен път чрез Портала за електронни административни услуги (УЕБ - портал), на гише или чрез лицензиран пощенски оператор.
За подаване чрез Портала за електронни административни услуги се изисква предварителна регистрация с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Необходими документиНеобходими документи:
Заявление:
Съгласно чл. 32, ал. 1 от НУПРРРЦЛП притежателите на разрешението за употреба (ПРУ) или упълномощени от тях лица (заявители) инициират изключването на лекарствен продукт от ПЛС, включително заличаване на цена по чл. 261а, ал. 1 от ЗЛПХМ, като подават заявление по образец – за всяко отделно приложение се отбелязва в съответното квадратче (1, 2, 3):
1.1. лекарствени продукти, предназначени за лечение на заболявания, които се заплащат по реда на ЗЗО;
1.2. лекарствени продукти, заплащани от бюджета на лечебните заведения по чл. 5 от ЗЛЗ и от бюджета на лечебните заведения с държавно и/или общинско участие по чл. 9 и 10 от ЗЛЗ;
1.3. лекарствени продукти, предназначени за лечение на СПИН, на инфекциозни заболявания, на заболявания извън обхвата на ЗЗО, заплащани по реда на чл. 82, ал.1 т. 8 от ЗЗ, както и ваксини за задължителни имунизации и реимунизации, ваксини по специални показания и при извънредни обстоятелства, специфични серуми, имуноглоболини.
Заявлението се подава по електронен път чрез Портала за електронни административни услуги (УЕБ - портал), на гише или чрез лицензиран пощенски оператор.
2. Документи, относими към процедурата:
1) копие от разрешение за употреба на лекарствения продукт, когато разрешението за употреба е издадено по реда на Регламент (ЕО) № 726/2004, Приложение I "Кратка характеристика на продукта", Приложение II "Притежател на разрешението за производство, отговорен за освобождаване на партиди. Условия на разрешението за употреба" и Приложение III "Означения върху опаковката и листовката"; приложенията се представят на електронен носител;
2) информация относно единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - копие от документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава на лицата по чл. 32, ал. 1 не по-късно от 6 месеца преди подаване на заявлението;
3) изрично нотариално заверено пълномощно, в случай че заявлението се подава от представител на притежателя на разрешението за употреба; когато пълномощното не е издадено в Република България, за него се представя превод на български език, извършен от преводач, който има сключен договор с Министерството на външните работи за извършване на официални преводи;
4) доказателства относно представителната власт на лицето, подписало пълномощното по т. 3;
5) разпоредбата на чл. 35, ал. 4 от НУПРРРЦЛП изисква правоимащите лица да подадат и декларация за верността на данните, посочени в заявлението и в придружаващите го документи;
Забележка: Съгласно чл. 35, ал. 5 от НУПРРРЦЛП Съветът може мотивирано да поиска от заявителя допълнителна информация, необходима за вземане на решение за изключване на лекарствения продукт от ПЛС, както и заличаване на цена по чл. 261а, ал. 1 от ЗЛПХМ.
Вътрешен ход на процедуратаВътрешен ход на процедурата:
1.Заявлението се регистрира от служителите в ЗАО в АИС и се генерира уникален регистров номер за всяко заявление;
2.По създадената преписка, ЗАО стартира работен процес за стартиране на задачи за осъществяване на последващи действия от съответните експерти.
3.Първата задача от стартирания работен процес е „изпращане на писма МЗ/НЗОК“ и се насочва към експерти от дирекция УРОЗТ за изпълнение. По заявленията за изключване на лекарствени продукти в ПЛС по чл. 262, ал. 6, т. 1 и 3 от ЗЛПХМ се изготвя писмо с искане на становище от НЗОК за ЛП, включен в Приложение 1 на ПЛС, а за ЛП - в Приложение 2 (само когато в терапевтичните показания на ЛП е записано, че е показен за лечение на онкологично заболяване) или от МЗ (за ЛП, за включване или включен в Приложение 3 на ПЛС). След приключване на задачата „Изпращане на писма МЗ/НЗОК“, експертът от УРОЗТ насочва процеса „за юридическа оценка“, с което се стартира следващата задача „Изготвяне на юридическа оценка“.
4.Юристите от дирекция УРОЗТ извършват юридическа оценка и изготвят становище до Съвета, по образец съгласно Приложение № 3 от Наредбата. След приключването й експертът от дирекция УРОЗТ отговорен за извършването на юридическата оценка насочва процеса на АИС за изготвяне на експертен доклад от член на Съвета;
5.Съветът може мотивирано да поиска от заявителя допълнителна информация, необходима за вземане на решение за изключване на лекарствен продукт от ПЛС, както и заличаване на цена по чл. 261а, ал. 1 от ЗЛПХМ;
6.Когато при разглеждането на заявлението са констатирани недостатъци или непълноти в представената документация, от заявителя се изисква отстраняване на непълнотите и недостатъците в документацията, като уведомява заявителя по реда на АПК в срок от 3 работни дни;
7.В случай че в срок от 30 дни, считано от датата на уведомяването по т. 6, заявителят не отстрани констатираните от Съвета недостатъци и непълноти, процедурата се прекратява със решение на Съвета;
8.Председателят определя за докладчик член на Съвета, който обобщава експертните становища и изготвя експертен доклад, съгласно образец.
9.Съветът на заседание разглежда експертните доклади по заявленията и взема решение по всяко едно заявление;
10.На заседанията на Съвета се води протокол от експертите от дирекция УРОЗТ;
11.Протоколът се подписва от председателя или от овластеното лице при неговото отсъствие и от членовете на Съвета;
12.Решенията на Съвета за изключване на лекарствен продукт от ПЛС, включително заличаване на цена по чл. 261а, ал. 1 от ЗЛПХМ се изготвят от експертите от дирекция УРОЗТ;
13.Съобщаване и връчване на решенията на заявителите – в 3-дневен срок от издаване на решението;
14.Експерт от дирекция АДК извършва промяната в регистрите на НСЦРЛП, след влизане в сила на решението;
15.Актуализиране и публикуване на интернет страницата на 2-ро число на регистрите на Съвета.