Процедура по предоставяне на административната услуга
1. Заявител на услугата:
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
· Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води:
· Заявление по образец (Бланка №АУ-3413-2025 Приложение №1);.
· Документи, удостоверяващи променените обстоятелства.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
· При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
В 7-дневен срок от подаването на уведомлението компетентният орган вписва промяната в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация.
При универсално правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника, се извършва промяна на вписаните обстоятелства в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Лицата, регистрирали обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води са длъжни в 7-дневен срок от спиране на дейността в обекта, да подадат уведомление в РЗИ – Шумен, в което посочват периода на спиране.
При промяна на периода на спиране на дейността или при възобновяване на дейността преди изтичането на периода на спиране бизнес операторът подава ново уведомление. Компетентният орган вписва промените в публичния регистър в срок до три работни дни от уведомяването.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Ниво на предоставяне на услугата: 3
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3413?cP=4
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор:
http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/124077
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение №1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Начини на получаване на резултата от услугата
Резултатът от услугата може да се проследи в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води воден от МЗ.