Предмет
Настоящата процедура има за цел да регламентира реда, начина и условията, при които се извършва промяна във вписани обстоятелства на обекти за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Производство, приготвяне или обработка на бутилирани води, предназначени за питейна употреба:
1. Натурални минерални води;
2. Изворни води;
3. Трапезни води.
Описание на услугата
Промяна във вписани обстоятелства на обект за производство, приготвяне или обработка на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води се извършва от Регионалната здравна инспекция (РЗИ) по местонахождението на обекта.
Всяко физическо или юридическо лице, което e открило обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води на територията на област Кюстендил, подава в срок до три работни дни от настъпване на промяна във вписаните обстоятелства по чл. 28, т. 1, 4 и 6 от Закона за храните уведомление по образец до РЗИ-Кюстендил, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
Процедурата се прилага и при правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника.
Заявители
Физически или юридически лица, които са открили обект с обществено предназначение - обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен акт
Заявлението и прилежащите документи се подават:
на гише в център за административно обслужване;
· с лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· устно в Център за административно обслужване на РЗИ- Кюстендил, за което служител от центъра попълва протокол по образец.
· изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя на интернет адрес: rzi@rzi-kn.net
· чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· по електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3413?staId=1307&cP=4
От друго лице – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице
Необходими документи:
Заявление по образец, в което се съдържат данни за:
Име и адрес на лицето, съответно седалище, адрес на управление и код по
БУЛСТАТ/ЕИК за лицата, регистрирани в Република България, а за лицата, регистрирани в друга държава - членка на Европейския съюз, или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство- друг идентификационен код или номер; адрес на обекта ;
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен акт
В срок до три работни дни от настъпване на промяна във вписани обстоятелства по чл. 28, т. 1, 4 и 6 от Закона за храните бизнес операторът подава уведомление до компетентния орган, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
В 7-дневен срок от уведомяването компетентният орган вписва промяната в съответния регистър по чл. 24 от Закона за храните.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация по реда на ал. 1 – 15 от Закона за храните.
При универсално правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника, се извършва промяна на вписаните обстоятелства по реда на ал. 14 и 15 от Закона за храните.
Услугата се заявява писмено или устно (с протокол) в центъра за административно обслужване на РЗИ - Кюстендил, като след приемане на заявлението, служителят от ЦАО извършва регистрация в Административната информационната система (АИС) ЕVENTIS R7 и го насочва за резолюция по общия ред на документооборота в Инспекцията.
При устно заявяване в центъра за административно обслужване, протоколът се подписва от заявителя на услугата и длъжностното лице, съставило протокола.
След подаване на уведомлението служителят на РЗИ - Кюстендил, който отговаря за поддържането на регистъра, извършва промени във вписаните обстоятелства от регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен акт
· на хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване лично, срещу подпис.
· на хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· по електронен път на посочена в заявлението електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис
· на други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/) .
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Ниво на предоставяне на услугата: 3-то ниво - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3413?staId=1307&cP=4
интернет адрес за служебно заявяване: rzi@rzi-kn.net
Вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри