Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2091 Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство

      Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство
  • На основание на:
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 41, във връзка с; чл. 29, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Орган по приходите Дирекция МДТБ
  • Срок за предоставяне:
    • 7 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • няма нормативно определен срок
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Орган по приходите Дирекция МДТБ
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Кмет на община
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Редът и сроковете за обжалване са регламентирани в чл.92 - чл.97 от ДОПК.

      Издаденото удостоверение може да бъде обжалвано в 14-дневен срок от връчването му чрез органът по приходите, който го е издал, до Директора на дирекция Приходи от местни данъци и такси. Отказът да се издаде удостоверението се съобщава в 7-дневен срок.

      Непроизнасянето в срок по искането за издаване на удостоверението се смята за мълчалив отказ. Отказът за издаване на документ се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му пред директора на дирекцията. Мълчаливият отказ може да бъде обжалван пред директора на дирекцията след изтичането на срока за издаването му.

      Пред директора на дирекцията може да бъде оспорено и съдържанието на удостоверението както от задълженото лице, което изисква издаването му, така и от всяко заинтересовано лице в 14-дневен срок от узнаването му.

  • Ограничения и условности:
    • Искане за издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство се подава от лице, на което такъв документ е необходим или от упълномощен представител.

      Възможни начини за заявяване:

      • С искане на гише в Салон за административно обслужване на граждани;
      • Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронно управление с ПИК на НОИ, ПИК на НАП или КЕП, на адрес:

      https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2091?mId=351&cP=1&q=2091

      При получаване на изготвеното удостоверение следва клиентът да представи документ за самоличност и пълномощно от правоимащия, ако не се явява лично. Наличието на платена такса е условие за отчитане на срока за издаване.

      Идентифицирането на заявителя на електронна услуга става чрез: КЕП или ПИК на НАП.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Местни данъци, такси и бюджет"
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, УЛ."Възраждане"№73, п.к. 5570
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64 в.135
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00 до 13:00
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция " Административно-правно, информационно обслужване и финансово счетоводна дейност""
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, ул."Възраждане"№73, п.к. 5770
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00: до 13:00 / Центъра за административно обслужване работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане