Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Устройство на територията"
Адрес: обл. Русе, общ. Ветово, гр. Ветово, ул. Трети март №2, п.к. 7080
Код за междуселищно избиране: 08161
Телефон за връзка: (08161)2253, 0 800 900 44
Адрес на електронна поща: ut@vetovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, В отдела е въведен режим на ползване на почивките, който осигурява непрекъснатост на административното обслужване.
Работното време е всеки делничен ден с изключение на официалните празници.
В работно време може да се свържете със служители в отдела на телефони:
- 08161/22-53(централа) - телефонът е стационарен и обажданията към него се таксуват съгласно тарифния Ви план за обаждания към Йеттел България(Yettel);
- 0 800 900 44(централа) - телефонът е безплатен.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугата:Подава се заявление по образец, към което се прилагат необходимите документи.
Образец на заявлението може да намерите по-долу в раздел "Образци".
Заявление може да подадете по един от следните начини:
1. На място в звеното за административно обслужване.
2. Чрез Портал на електронното управление, поддържан от министъра на електронното управление:
Услугата може да заявите и по електронен път чрез Портала на електронното управление на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2116?cP=1&q=2116
За целите на електронното заявяване е необходимо да притежавате едно от следните средства за електронна идентификация: квалифициран електронен подпис(КЕП) или ПИК на НАП, и да имате регистрация в Системата за сигурно електронно връчване. Освен с квалифициран електронен подпис, регистрация в ССЕВ е възможна и с Персонален идентификационен код(ПИК) на НАП или на НОИ, на адрес: https://edelivery.egov.bg/
3. Със заявление по електронна поща
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и на електронна поща: vetovo@vetovo.bg .
Заявлението следва да е подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя.
4. Със заявление по пощата
Попълненото и подписано заявление(по образец!), ведно с изискуемите към него приложения, може да подадете и по пощата/чрез куриер на адреса на Община Ветово: 7080, гр. Ветово, ул. Трети март №2.
5. Устно, на гише в звено за административно обслужване
Услугата може да заявите и устно, на място в звеното за идминистративно обслужване. Исканията, внесени устно, се отразяват от служител в звеното за административно обслужване в протокол, съгласно образец за устно заявяване на административна услуга, който се подписва от него и от заявителя. Прилагат се съответните изискуеми документи и се описват в протокола.
Допустим заявител:Заинтересувано лице - собственик или носител на други вещни права върху имот, който отоваря на условията за прокарване на временен път до него.
Необходими документи:1. Заявление по образец.
2. Документ за самоличност-при подаване на място, за идентифициране на заявителя.
3. Нотариално заверено пълномощно(в случаите на упълномощаване).
4. Документ за собственост - прилага се по служебен път, ако Нотариалният акт е вписан в Агенция по вписванията (след 2000 г.) или документ за други вещни права - при необходимост;
5. Удостоверение за наследници(прилага се служебно, в случай на необходимост);
6. Скица-извадка от действащ план за регулация(ПР), който може да бъде план за регулация на улици и поземлени имоти без режим на застрояване или план за улична регулация(ПУР); или от изработвания нов подробен устройствен план(ПУП), от кадастрален план, кадастрална карта или общ устройствен план - в необходимия обхват;
7. Документи, доказващи невъзможността отношенията между заинтересуваните собственици за прокарване на временен път да се уредят доброволно чрез договор;
8. Предложение за начина на прокарване на временния път(допустими са варианти на прокарването);
9. Документи, обосноваващи искането за прокарване на временен път - например липсата на друга техническа възможност;
10. Документ за платена такса за издаване на заповедта(освен ако плащането е извършено по електронен път).
Резултат от услугата и получаване:След постъпване на заявлението длъжностно лице или специално назначена комисия от длъжностни лица от общинска администрация извършва преглед на представените дакументи, уведомява заинтересованите страни за постъпилото искане и началото на процедурата; проучва предложения вариант за прокарване на пътя по представената скица, представените документи за собственост и наличната документация в общината, по отношение предвижданията на действащия ПУП, ОУП или състоянието на поземления/ите имот/и по действащите кадасрални планове или кадастрална карта, наличието на условията за прилагане на процедурата по чл. 190 от ЗУТ, включително и срока, за който следва да се разреши временния път.
Извършва се оглед на място, за да се установи липсата на транспортен достъп и за да се прецени, дали с прокарването на пътя няма да се засегнат заварени законни сгради и постройки или декоративни дървета. Изработва се скица-проект с нанесени граници и параметри на пътя или се одобрява предложен от заявителя вариант. Върху скицата следва да бъдат нанесени всички заварени законни постройки, съоръжения или законно разрешени строежи, трайни насаждения. Инициира се комисия по чл. 210 от Закона за устройство на територията за определяне на дължимото обезщетение. при необходимост се проучват и съобразяват и други обстоятелства и законови норми.
При съобразяване на законовите ограничения, кметът на общината издава заповед за прокарване на временния път, неразделна част от която е одобрена скица с нанесени граници и параметри на пътя.
Издадената заповед може да получите по един от следните, посочен при заявяването начини:
1. Лично от звеното за административно обслужване;
2. Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3. По електронен път, в електронен формат, на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Резултат от услугата и получаване:След постъпване на заявлението длъжностно лице или специално назначена комисия от длъжностни лица от общинска администрация извършва преглед на представените дакументи, уведомява заинтересованите страни за постъпилото искане и началото на процедурата; проучва предложения вариант за прокарване на пътя по представената скица, представените документи за собственост и наличната документация в общината, по отношение предвижданията на действащия ПУП, ОУП или състоянието на поземления/ите имот/и по действащите кадасрални планове или кадастрална карта, наличието на условията за прилагане на процедурата по чл. 190 от ЗУТ, включително и срока, за който следва да се разреши временния път.
Извършва се оглед на място, за да се установи липсата на транспортен достъп и за да се прецени, дали с прокарването на пътя няма да се засегнат заварени законни сгради и постройки или декоративни дървета. Изработва се скица-проект с нанесени граници и параметри на пътя или се одобрява предложен от заявителя вариант. Върху скицата следва да бъдат нанесени всички заварени законни постройки, съоръжения или законно разрешени строежи, трайни насаждения. Инициира се комисия по чл. 210 от Закона за устройство на територията за определяне на дължимото обезщетение. при необходимост се проучват и съобразяват и други обстоятелства и законови норми.
При съобразяване на законовите ограничения, кметът на общината издава заповед за прокарване на временния път, неразделна част от която е одобрена скица с нанесени граници и параметри на пътя.
Издадената заповед може да получите по един от следните, посочен при заявяването начини:
1. Лично от звеното за административно обслужване;
2. Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
3. По електронен път, в електронен формат, на посочен в заявлението адрес на електронна поща ила в профила Ви в Системата за сигурно електронно връчване.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:а) ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: www.vetovo.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване: неприложимо;
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
д) средства за електронна идентификация при заявяване, заплащане и получаване на електронната услуга: квалифициран електронен подпис(КЕП), ПИК на НАП.
e) дължимо ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: значително.
Допълнителна информация за заплащането на услугата:За да се възползвате от Системата за електронни плащания, поддържана от Министерство на електронното управление, е необходимо след заявяване на услугата да осъществим контакт с Вас, за да ви бъде генерирано съответното задължение. След като генерираме задължение за съответната услуга на Ваше име, на посочения от Вас адрес на електронна поща ще получите информация за регистрирано Ваше задължение, включително дължимата сума и код за плащане. Кода за плащане може да използвате на адрес: https://pay.egov.bg/, където да извършете плащането. Освен с кода, може да влезете и с притежаван КЕП(вкл. облачен такъв), ПИК на НАП или ПИК на НОИ.
При плащане чрез виртуален пос-терминал, интегриран в Системата за електронни плащания не се начисляват допълнителни такси.
При плащане по банков път(включително чрез електронно банкиране), имайте предвид и използвайте следните данни:
Обслужваща Община Ветово банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД
IBAN за такси за услуги: BG56 CECB 9790 8447 3339 00
Код за вид плащане(моля, задължително посочете в полето "Вид плащане" на платежното нареждане): 448001
Моля, с оглед бързото и безпроблемно обработване на плащането да посочите в "Основание за плащане" или в "Допълнителни пояснения" наименованието на заявената от Вас услуга и/или уникалния й регистров номер(УРИ 2116), според Регистъра на услугите.
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.Освен такса от 50,00 лв. за издаване на заповедта, в рамките на административното производство заяявителят дължи и цена на извършената от независим оценител пазарна оценка, както и обезщетения на засегнати от прокарването на пътя собственици, определени по реда на чл. 210 от Закона за устройство на територията.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път