Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансови и административни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9492 723, Телефоните са стационарни и са на цена за съответния абонаментен план за фиксирани номера., 949 27 60
Адрес на електронна поща: info@crc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Звеното за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Иницииране на услугатаЗа услугата се подава заявление по електронен път в информационна система. Входът в системата се осъществява с квалифициран електронен подпис (КЕП)/персонален идентификационен код на НАП/облачен КЕП.
Преди да се подаде заявление е необходимо да се извърши проверка на възможностите за реализация на участъците чрез съпоставка с техническите параметри на вписаните в публичния регистър участъци. Заявителят трябва да установи работната честота, техническите и географски характеристики на желаните участъци, така че същите по никакъв начин да не предизвикват смущения във вече регистрираните участъци. Техническите параметри в заявлението се подават за всеки един участък на електронната съобщителна мрежа и се въвеждат чрез сваляне на шаблон от системата, който може да бъде попълнен извън системата или чрез попълване през системния интерфейс. Електронната система позволява да се извършват справки, така че при заявяване на нови участъци да могат да се проверяват техническите параметри.
Разглеждане на заявлениеВ случай че са констатирани неточности и/или непълноти, комисията в 7-дневен срок дава указания за отстраняването им. Дадените указания са достъпни в профила на заявителя в системата. Изпраща се и съобщение по електронната поща. Заявителят трябва да отстрани нередовностите в 7-дневен срок, в противен случай заявлението не се разглежда.
Вписване в регистъраРегистрацията се извършва в 20-дневен срок от датата на постъпване на заявлението или от отстраняване на неточностите и/или непълнотите чрез вписване в публичен регистър.
Индивидуалните права за ползване на радиочестотен спектър възникват от датата на регистрация. Регистрираното лице е длъжно да осигури ефективно ползване на предоставения му радиочестотен спектър като изгради и въведе в експлоатация участъците в срок до 6 месеца от вписването им в регистъра.
Начин на получаване на резултата от услугата: Проверка в регистъра, публикуван на уебсайта на комисията.
Закон за електронните съобщения
Правила за използване на радиочестотния спектър след регистрация
За услугата се заплаща таксаТаксата за разглеждане на заявление е в размер на 20 лв. за всеки участък. След регистрация се дължи годишна такса за за ползване на радиочестотен спектър за всеки участък в размер на 9 лв. за 100 MHz. Таксата се изчислява пропорционално според заеманата честотна лента.
Дължимите такси са посочени в Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път