Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация на населението"
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Централен, ул. "Христо Г. Данов" №39, п.к. 4000
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)658 203 658 205
Адрес на електронна поща: centralgrao@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:15, Административно обслужване
Работното време на администрацията е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Предоставяне на услугата.Подаване на заявление
Заявленията се подават не по-късно от 14 дни преди изборния ден – 12 октомври 2024 г., до кмета на общината/района/кметството/кметския наместник по настоящия адрес на лицето.
Избирателят може да подаде електронно заявление през интернет страницата на ГД „ГРАО“ в МРРБ, като в него вписва данните си и посочва телефонен номер, без да е необходим подпис. ГД „ГРАО“ извършва автоматизирана проверка на данните в заявлението едновременно с подаването му.
Вписване в избирателния списък по настоящ адрес.
1. Избирател, чийто постоянен и настоящ адрес са в различни населени места, може да поиска да бъде вписан в избирателния списък по настоящ адрес не по-късно от 14 дни преди изборния ден. Искането се прави писмено до кмета на общината, района, кметството или до кметския наместник и съдържа единния граждански номер на избирателя, вида и номера на документа му за самоличност и подпис или чрез електронно заявление през интернет страницата на Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В електронното заявление избирателят вписва имената си по документ за самоличност, вида и номера на документа за самоличност, датата, мястото и органа на издаването, единния си граждански номер, сравнява постоянния и настоящия си адрес и посочва телефонен номер, като подпис не се изисква. Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" извършва проверка на данните в постъпилите електронни заявления автоматизирано едновременно с подаването им.
2. При избори за общински съветници и за кметове искането по т. 1 се прави, при условие че избирателят има настоящ адрес през последните 6 месеца преди изборния ден в съответното населено място. В искането по т. 1 се посочва и датата на адресната регистрация по настоящ адрес.
3. Органът по чл. 23, ал. 1 по настоящ адрес предава информация за подадените искания по т. 1 на Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" в Министерството на регионалното развитие и благоустройството не по-късно от 12 дни преди изборния ден за автоматизирано вписване на избирателя в избирателните списъци по настоящ адрес и заличаването му от избирателния списък по постоянен адрес. Изречение първо се прилага съответно и за електронните заявления, подадени през интернет страницата на Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване".
4. След вписването на избирателя в избирателния списък по настоящ адрес не може да му се издава удостоверение за гласуване на друго място.
Необходими документи:
Заявление за вписване в избирателния списък по настоящ адрес по образец спрямо Решение на ЦИК за всеки отделен вид избор.
Възможни начини за заявяване
• През портал за предоставяне на електронни услуги;
• Устно на гише в център за административно обслужване.
Срок за предоставяне на услугата
незабавно
Резултат от услугата.
Заявленито се обработва от Органът по чл. 23, ал. 1 по настоящ адрес предава информация за подадените искания на Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" в Министерството на регионалното развитие и благоустройството не по-късно от 12 дни преди изборния ден за автоматизирано вписване на избирателя в избирателните списъци по настоящ адрес, след което лицето може да упражни правото си на глас.