Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансови и административни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9492 723, Телефоните са стационарни и са на цена за съответния абонаментен план за фиксирани номера., 949 27 60
Адрес на електронна поща: info@crc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Звеното за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Иницииране на услугатаВ публичния модул на регистъра в интернет се попълва електронната форма на заявлението за услугата. Заявлението трябва да бъде подадено от лице, което:
- е надлежно упълномощено да заявява услугата от оператора на електронна съобщителна мрежа (ЕСМ);
- притежава валидно квалифицирано удостоверение за КЕП, което съдържа неговия ЕГН и титуляр в него е операторът на ЕСМ, от чието име заявява услугата;
- има регистрация в публичния модул на информационната система на Регистъра;
- е влязло в публичния модул със своето удостоверение за КЕП, което изпълнява посочените по-горе изисквания.
Лицето, попълващо заявлението, трябва също така да актуализира данните за приемно-предавателната станция, за която се отнася дейността, за да отрази промените, настъпили в нейните технически характеристики, както и да предостави информация за платената административна такса.
Заявлението, трябва да бъде подписано с квалифициран електронен подпис чрез удостоверение за КЕП, което отговаря на посочените по-горе изисквания.
Разглеждане на заявлениеИзвършва се проверка за редовност и допустимост. В случай че са констатирани отстраними несъответствия/нередовности, Комисията дава писмени указания за отстраняването им в електронен вид, които са достъпни от профилите на всички регистрирани в публичния модул потребители, представители на оператора на ЕСМ. За дадените указания до тези потребители се изпраща и съобщение по електронна поща. Операторът трябва да подаде заявление за отстраняване на нередовности в 14-дневен срок, в противен случай услугата се прекратява.
Услугата може да бъде прекратена, без да се дават указания, ако Комисията прецени, че несъответствията са неотстраними.
Вписване в регистъраВписването на дейността се извършва по електронен път в информационната система на регистъра в 14-дневен срок от датата на получаване на заявлението или от отстраняване на нередовностите.
Вписване не се извършва, ако:
- е изтекъл срокът за плащане на дължимата административна такса за услугата;
- е изтекъл срокът за отстраняване на нередовности;
- установена е недопустимост на заявлението или неотстраними нередовности.
В тези случаи се изготвя решение за отказ на хартиен носител, което се връчва на оператора по предвидения в Административнопроцесуалния кодекс ред.
Съобщение за резултата от услугата се изпраща по електронна поща до всички регистрирани в публичния модул потребители, представители на оператора. Всеки потребител може да провери в своя профил статуса на подаденото заявление - дали е отказано или е извършено вписване по него.
Чрез справки, налични в публичния модул на Регистъра, могат да се видят вписаните в регистъра данни.
Закон за електронните съобщения
Наредба за съдържанието, условията и реда за водене, поддържане и ползване на Регистъра на приемно-предавателните станции на наземни мрежи, дейностите по чл. 151, ал. 1, т. 16 от Закона за устройство на територията и на уведомленията за разположени точки за безжичен достъп с малък обхват
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път