Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. София, общ. Долна баня, гр. Долна баня, ул. "Търговска" № 134, п.к. 2040
Код за междуселищно избиране: 07120
Телефон за връзка: (07120)2121
Адрес на електронна поща: obshtinadb@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Центърът за административно обслужване работи при непрекъснат режим на работа. Телефон за връзка: 07120/8834. Обедна почивка на останалите отдели от 12:00 ч. до 13:00 ч.
попълване на заявление до кмета на общинатаПроцедура по предоставяне на административната услуга:
Всяко лице е длъжно в срок 30 дни да заяви промяната на настоящия си адрес. Настоящ адрес се заявява и променя със заявление за настоящ адрес (адресна карта за настоящ адрес) по образец, съгласно приложение № 15 към Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация.
Производството по издаване на удостоверението започва с подаване на писмено заявление по образец. В случай, че заявлението не се подава лично, е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (например- съдебно разпореждане) Приемане на заявлението за издаване на удостоверение въз основа Регистъра на населението в Центъра за административно обслужване (ЦАО ) ;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към служител в ОбА;Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация и в регистъра за населението;
Изготвяне на удостоверението;Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Заявление по образец се подава:
· От заявителя или от упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
· Устно в Центъра за административно обслужване - деловодство.
· Чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/name-and-address/74474fb4-fcee-4b75-b6d2-562ba7bb8f92
Ниво на осигуреност - високо.
Средство за идентификация - КЕП.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
1. Заявление(адресна карта) за настоящ адрес по образец;
2.Документ за самоличност;
3.Нотариално заверено пълномощно (в случаите на искане от друго лице).
4.Документ за собственост, документ за ползване на имота за жилищни нужди(нотариално заверен договор), включително договор за ползване на социална или интегрирана здравно-социална услуга за резидентна грижа; други документи, доказващи собствеността или ползването на имота(не се изисква за лица, които са в родство по права линия със собственика или ползвателя на имота, както и за съпрузите на тези лица).
5.Писмено съгласие на собственик, когато заявителят не е собственик, чрез декларация по образец, подадена и подписана лично пред органа по ал. 1, или с нотариална заверка на подписа(не се изисква за лица, които са в родство по права линия със собственика или ползвателя на имота, както и за съпрузите на тези лица).
Извършва се служебна проверка в регистъра на населението за родствената връзка между собственика или ползвателя на имота и лицето, което заявява постоянен и/или настоящ адрес, както и проверка чрез отделите "Местни данъци и такси" и "УТ" относно собствеността на имота.
При съответствие с изискванията на чл. 92 от Закона за гражданската регистрация, длъжностното лице обработва веднага директно в НБД "Население" адресната регистрация и издава удостоверение за настоящ адрес.
ПОЛУЧАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО .
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 3.00 лв. / 1.53 €
За бърза услуга 6.00 лв. / 3.07 €
За експресна услуга 9.00 лв. / 4.60 €
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път