Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Аврен, с. Аврен, ул."Йордан Ноев" № 50, п.к. 9135
Код за междуселищно избиране: 05106
Телефон за връзка: 2726
Факс: 052 608 858
Адрес на електронна поща: grao@avren.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Непрекъсваем процес
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Преглед на заявлението и изискващите се документи
Необходими документи за предоставяне на услугата:
препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане, издаден от съответния български или чуждестранен компетентен орган;
документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната;
актуална снимка паспортен формат - 2 бр.;
официален документ, удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена;
фотокопие на документ, удостоверяващ самоличността на молителя;
документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова;
препис от акт за смърт, ако лицето е починало;
документ за внесена държавна такса.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към гл.специалист ЕСГРАОН
Комплектоване и проверка на документи към искане за издаване на удостоверение за установяване на българско гражданство
Получаване на удостоверение от Министерството на правосъдието
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20.00 лв. / 10.23 €При заявяване на услугата по електронен път се заплаща такса в размер на 18 лв./ 9.20 €
Банкова сметка на община Аврен
Централна кооперативна банка" АД - клон Варна
IBAN: BG81 CECB 9790 8494 4512 00
BIC: CECBBGSF
Вид плащане: 44 80 07
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път